ادامه اعتراضات مردمی در الجزایر

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، تهران - خبرنگاران - مردم الجزایر دیروز (آدینه) در نهمین آدینه متوالی از اعتراضات خود، خواهان کنارگیری تمام مقامات دولت گذشته و سپردن زمام امور به نهادهایی انتقالی شدند.

ادامه اعتراضات مردمی در الجزایر

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از پایگاه خبری المیادین، تظاهرنمایندگان الجزایر بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید داشتند، اما نیروهای امنیتی با حضور در اطراف کاخ ریاست جمهوری و دیگر مراکز حساس دولتی، سعی در کنترل اوضاع داشتند.

به همین دلیل بلقاسم ملاح رهبر حزب مجمع ملی دمکراتیک ضمن اعلام مخالفت با در قدرت ماندن مقامات سیاسی گذشته، بر ضرورت تشکیل دولت موقت به مدت 6 ماه برای نظارت بر اجرای انتخابات تاکید نمود و اضافه نمود: عبدالقادر بن صالح رییس جمهوری و نور الدین البدوی نخست وزیر کنونی الجزایر صلاحیت کامل ندارند.

جمال صوالح نایب رییس مجلس شورای ملی الجزایر از حزب عدالت و توسعه نیز تاکید نمود که دولت کوشش می نماید، در شکل دیگر به حیات خود ادامه دهد، اما ملت چنین موضوعی را نمی پذیرد و جای بقایای نظام در زندان است و نه در پستهای دولتی.

الجزایری ها از 22 فوریه (3 اسفند 97) تاکنون با ادامه اعتراضات خود خواهان کناره گیری تمام مقامات گذشته از قدرت و سپردن زمام امور به نهادهایی انتقالی در دوره کنونی هستند و استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه از شدت نارضایتی آن ها نکاسته است.

بوتفلیقه 29 اکتبر 2018 میلادی با وجود کهولت سن (82 ساله) و داشتن بیماری بیان کرد که برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می گردد. همین امر موجب شد که بسیاری از مردم الجزایر به خیابان ها بیایند و اعتراض در سراسر این کشور شکل بگیرد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل مصادف با 29 فروردین ماه سال جاری برگزار گردد که با کناره گیری بوتفلیقه، این امر به تعویق افتاد.

** جنبش جامعه سالم درخواست رییس جمهوری برای دیدار را رد کرد

از سویی دیگر جنبش جامعه سالم (بزرگ ترین حزب اسلامی در الجزایر) با رد درخواست رییس جمهوری برای دیدار با احزاب و گروه ها، این اقدام بن صالح را بی احترامی به اراده ملت توصیف کرد.

پیشتر رییس جمهوری موقت الجزایر از تمام طرف های سیاسی، کارشناسان حقوقی و رهبران جنبش های مردمی خواسته بود که با دولت موقت در مورد انتخابات پیش رو(13 تیر) رایزنی نمایند.

در حالی که بسیاری از احزاب و گروه های الجزایر این دیدار و رایزنی ها را محکوم می نمایند، خبرگزاری رسمی این کشور پنج شنیه گذشته از دیدار بعضی از شخصیت های ملی با رییس جمهوری موقت برای آنالیز اوضاع کشور اطلاع داد.

خاورم**3224**1651

منبع: ایرنا

به "ادامه اعتراضات مردمی در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات مردمی در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید