استقبال از بخش روستایی و عشایری جشنواره فرهنگ اقوام گلستان

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مسئول کمیته روستایی و عشایری سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان گفت: بخش روستایی و عشایری سیزدهمین دوره این جشنواره طی دو شب بااستقبال گرم علاقه مندان روبه رو بود.

استقبال از بخش روستایی و عشایری جشنواره فرهنگ اقوام گلستان

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، رضا غیاثی زاده گفت: 23 سیاه چادر عشایری از استان های ایلام، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان، سمنان، فارس، کرمانشاه، گلپایگان، گلستان، اتباع ازبکستانی و... در محوطه برگزاری این دوره از جشنواره به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مناطق خود می پردازند. تعداد این سیاه چادرها نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است.

او اضافه کرد: در فضای روستایی و عشایری با همکاری اداره کل امور روستایی و شوراها بخش مجزایی تعبیه شده است تا تولیدات صنایع دستی و غذاهای سنتی به شکل زنده ارائه و آیین های سنتی با لباس های بومی و محلی مناطق مختلف اجرا شود.

غیاثی زاده شرح داد: در جشنواره شهرستان گرگان با همکاری اداره کل امور روستایی و شوراها، شش بخش از شهرستان های استان به شکل متمرکز حضور خواهند داشت و به معرفی آداب و رسوم قومیت های مختلف استان گلستان در حوزه روستایی و عشایری می پردازند.

مسئول کمیته روستایی و عشایری سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان اضافه کرد: 18 غرفه به آش و غذاهای سنتی اختصاص دارد و امسال برای این بخش فضایی سنتی و دلنشین ایجاد شده است.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان تا 24 آبان در گرگان میزبان علاقه مندان خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "استقبال از بخش روستایی و عشایری جشنواره فرهنگ اقوام گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از بخش روستایی و عشایری جشنواره فرهنگ اقوام گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید