اعلام آمادگی متخصصان ایرانی خارج برای مشارکت در آنالیز سیل اخیر

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، گزارش اولیه هیئت ویژه آنالیز سیلاب ها با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس این هیئت و اعضای هیئت ارائه شد.

اعلام آمادگی متخصصان ایرانی خارج برای مشارکت در آنالیز سیل اخیر

نیلی احمدآبادی عصر امروز در نشست خبری گفت: 43 روز از صدور حکم رئیس جمهور می گذرد هیئت در این مدت کار خود را شروع نموده است. هر هفته به صورت منظم جلسات آن شکل گرفته است.

وی هدف اصلی این هیئت را استفاده از همه ظرفیت های کارشناسی، تخصصی و علمی کشور و بهره مندی از تجارت جهانی مطرح کرد.

وی اضافه کرد: اولین اقدامی که انجام شده این است که افرادی که دارای تخصص در زمینه سیل بودند به همکاری دعوت شدند. بیش از 250 نفر از متخصصان و دانشمندان کشور برای حضور در این کارگروه ها دعوت شده و برای آنها حکم صادر شده است.

رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب ها اضافه کرد: همین تعداد نیز به شیوه های مختلف با هیئت همکاری دارند. 121 نفر از اعضای هیئت علمی که با این کارگروه ها همکاری می نمایند از دانشگاه های غیر استان تهران هستند، 76 نفر از این اعضا از استان های خوزستان، گلستان، فارس و 45 نفر نیز از استان های دیگر فعالیت می نمایند.

وی ادامه داد: این هیئت سعی می نماید که از حداکثر ظرفیت علمی تخصصی کشور استفاده کند.

نیلی احمدآبادی گفت: علاوه بر اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از انجمن های علمی، مهندسان مشاور و افراد حوزه های صاحب تخصص دعوت شده است تا با این هیئت همکاری نمایند و ما با استقبال گسترده گروههای مردمی و تخصصی در این زمینه روبرو شدیم.

وی توضیح داد: این هیئت با استفاده از شیوه مدیریت دانش به جمع آوری آنچه که با موضوع سیل در فضای مجازی وجود داشت اقدام کرد و بیش از یک میلیون و 700 هزار متن، خبر، گزارش و فیلم که در مورد سیل منتشر شده است را جمع آوری نموده و در اختیار اعضای کارگروه های هیئت قرار داد.

وی گفت: همچنین بیش از 13 گزارش از کشورهای مختلف که در مورد سیل تجربه داشتند جمع آوری شده است. این هیئت همکاری گسترده بین المللی نیز در این زمینه دارد.

رئیس هیئت ویژه آنالیز سیلاب ها توضیح داد: بیش از 8 هزار سوال به 200 سازمان و نهاد ارسال نموده ایم تا پس از دریافت پاسخ این سوالات بتوانیم گزارش مرحله اول ‬ را ارائه کنیم. همکاری بسیار خوبی از جانب دانشگاه ها داشتیم. دانشگاه های استان های سیل زده به عنوان دانشگاه های تعیین انتخاب شدند تا از هیئت پشتیبانی نمایند. دستگاه های اجرایی همکاری بسیار خوبی با هیئت داشتند. کارگروه های هیئت همچنین از ظرفیت دانشجویان دکتری استفاده نموده اند و این فرصت بسیار خوبی فراهم شد تا از ظرفیت دانشجویان دکتری استفاده گردد.

نیلی احمد آبادی اعلام نمود: در صورت تدوین گزارش این هیئت می توان عناوین زیادی برای حل مسائل کشور تدوین کرد تا برای ایجاد خاتمه نامه در اختیار دانشجویان داد.

وی گفت: برای تدوین گزارش نهایی، یک گروه تلفیق ایجاد شد تا چهارچوبی برای گزارش نهایی تهیه کند که این گزارش قابل استفاده، مستند و به شیوه کاملاً علمی باشد.

رئیس هیئت ویژه آنالیز ملی سیلاب ها در پاسخ به سوال وبلاگ عینکی باهوش در مورد استفاده از ظرفیت های بین المللی در زمینه سیل اضافه کرد: ما مطمئناً از ظرفیت های بین المللی استفاده می کنیم و از دانشگاه هایی که در این زمینه تجربه دارند استفاده خواهیم کرد. تعداد زیادی از متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور اعلام آمادگی نموده اند تا با این هیئت همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعلام آمادگی متخصصان ایرانی خارج برای مشارکت در آنالیز سیل اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی متخصصان ایرانی خارج برای مشارکت در آنالیز سیل اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید