انتقاد سازمان بهداشت جهانی از دخالت سیاست در تحقیقات کرونا

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، سازمان بهداشت جهانی در برابر طرح مجدد تحقیق پیرامون منشاء آزمایشگاهی شیوع ویروس کرونا از سوی دولت آمریکا واکنش نشان داد. این سازمان از سیاسی کردن موضوع کرونا انتقاد نموده و خواهان جدا کردن کامل سیاست از امور علمی شد.

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از دخالت سیاست در تحقیقات کرونا

پرسش درباره سرچشمه ویروس کرونا مجددا مطرح شده است. دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از جمله خواهان ادامه تحقیق پیرامون احتمال انتقال ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین شده است.

دولت چین ضمن رد چنین احتمالی از تحقیق مجدد پیرامون سرمنشاء ویروس کرونا انتقاد نموده است. در همین ارتباط، سازمان بهداشت دنیای نیز خواهان منع دخالت سیاست در تحقیقات ناظر بر سرچشمه ویروس کرونا شده است.

مایکل رایان، مدیر موارد اضطراری سازمان بهداشت دنیای گفته است: ما خواهان رعایت مرز بین سیاست و علم هستیم و تقاضا می کنیم که به ما اجازه داده گردد به گونه ای متناسب و در فضایی مثبت درباره شیوع کرونا تحقیق کنیم.

به گزارش دویچه وله رایان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه تاکید نموده است که دخالت سیاست در تحقیقات باعث مسموم شدن فضای کار می گردد.

سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده است که در ارتباط با پاسخ های مربوط به چگونگی شیوع ویروس کرونا منتظر ارزیابی کارشناسان خواهد ماند.

به این ترتیب، تحقیقات مجدد پیرامون منشاء کرونا شروع خواهد شد. این در حالی است که زمان اجرای این تحقیقات اعلام نشده است.

باید یادآور شد که رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از سازمان های اطلاعاتی خود درخواست نموده بود درباره احتمال انتقال ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان در چین تحقیق نمایند.

تا کنون بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر در دنیا در اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "انتقاد سازمان بهداشت جهانی از دخالت سیاست در تحقیقات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سازمان بهداشت جهانی از دخالت سیاست در تحقیقات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید