انعقاد تفاهم نامه بین میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک این اداره کل و دانشگاه هنر اسلامی تبریز اطلاع داد.

انعقاد تفاهم نامه بین میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، این تفاهم نامه دوجانبه روز گذشته 3 شهریور ماه 98 با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای توسعه همکاری ها و استفاده از توانمندی های طرفین جهت مطالعات شهری، مطالعات بافت و معماری، آثار هنری، نهادینه کردن و بومی سازی دانش در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد.

مرتضی آبدار حمایت از پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک در معماری، شهرسازی، مرمت بناها، بافت ها و اشیای فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان نمود و گفت: در راستای این تفاهم نامه تشکیل کارگروه مشترک مسأله شناسی و احتیاج سنجی در حوزه فعالیت اداره کل میراث فرهنگی، آنالیز و تحلیل پیامد های اجتماعی و فرهنگی ساخت و سازهای بافت های فرسوده و قدیمی شهرهای استان آذربایجان شرقی و انجام پروژه های مشترک مطالعاتی در حوزه های مرمت، بهسازی و بازسازی در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

آبدار با بیان اینکه همکاری در تبادل اشیای تاریخی تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی برای انجام پروژه های درسی مرمت دانشجویان از دیگر مفاد مهم این تفاهم نامه است، ادامه داد: در این تفاهم نامه اشیای تاریخی با درخواست کتبی دانشگاه برای اهداف آموزشی مرمت از طرف اداره کل حداکثر به مدت یکسال در اختیار دانشگاه قرار داده می گردد و این مدت با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی برگزاری کارگاه های عمومی و تخصصی را از دیگر اهداف تفاهم نامه دوجانبه اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز عنوان نمود و گفت: بر این اساس طرفین تفاهم نامه در راستای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی اقدام به برگزاری نشست های علمی با موضوع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، چند رسانه ای، معماری و شهرسازی و مرمت بنا و آثار و همچنین برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری مرتبط اقدام خواهند کرد.

آبدار ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی طی این تفاهم نامه با دانشگاه هنر اسلامی تبریز پس از تشکیل کارگروه راهبردی به منظور تدوین برنامه ریزی استراتژیک و تصویب طرح ها در جهت نیل به بهبود در برنامه های توسعه، اقدام به انعقاد تفاهم نامه پژوهشی و آموزشی جداگانه ذیل این تفاهم نامه با دانشگاه می کند.

آبدار در پایان با بیان اینکه مدت زمان این تفاهم نامه چهار سال خواهد بود، گفت: به فراخور هر برنامه، نمایندگانی از طرفین به صورت کتبی معرفی و با برگزاری جلسات مشترک هماهنگی های لازم جهت پشیبرد اهداف مذکور انجام خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "انعقاد تفاهم نامه بین میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه بین میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید