بایدن دست به دامن پوتین شد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، خبرنگاران : کاخ سفید در بیانیه ای مدعی شده رئیس جمهور آمریکا از همتای روسیه ای خود درباره حملات باج افزاری درخواست یاری نموده است.

بایدن دست به دامن پوتین شد

به گزارش به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این گفتگوی تلفنی گفته است آمریکا هرگونه اقدام لازم را برای دفاع از مردم و زیرساختهای مهم خود در قبال این چالش مداوم انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده، بایدن به پوتین گفته است حتی اگر عاملان حمله بنا به دستور دولت روسیه عمل نمی نمایند باز هم مسکو در این زمینه مسئولیت را به عهده دارد.

حمله اخیر هکرها به 200 شرکت آمریکایی، تبعات و پیامدهای ناگواری برای اقتصاد آمریکا داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز، در واقع یکی از بزرگترین حملات باج افزارها در تاریخ در سراسر دنیا توسعه یافته و فروشگاه های زنجیره ای کوپ سوئد را مجبور نموده است همه 800 شعبه خود را تعطیل کند. این تعطیلی گسترده در پی حمله پیچیده و غیرمعمول به شرکت فناوری اطلاعات کاسیا آمریکا صورت گرفته است.

فرض بر این است که باج افزار موسوم به ریویل، ابزار مدیریتی دسکتاپ شرکت کاسیا VSA را ربوده و یک به روزرسانی مخرب نموده است که ارائه دهندگان مدیریت فناوری فعال در امر تجارت را آلوده می نماید.

براساس اعلام پلیس فدرال آمریکا، ریویل بعلاوه ماه گذشته در حمله به جی بی اس یکی از بزرگترین شرکت های صنایع فناوری گوشت دنیا نقش داشته است. این حمله باعث شد که شرکت جی.بی.اس که در برزیل مستقر است 11 میلیارد دلار به صورت بیت کوین به هکرها پرداخت کند.

بر اساس بیانیه کاخ سفیر، بایدن بعلاوه در این گفتگوی تلفنی از کار مشترک دو کشور برای تمدید باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی برای ارسال یاری های بین المللی به سوریه قدردانی نموده است.

به گزارش ایرنا، 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا به پیش نویس قطعنامه ای در نشست امروز آدینه خود به وقت محلی رای دادند که گذرگاه مرزی باب الهوی به سوریه به وسیله ترکیه به مدت یکسال دیگر باز خواهد ماند.

این رای مثبت در پی توافق آمریکا و روسیه صورت گرفت و به این ترتیب قطعنامه 2585 تصویب شد و نمایندگان آمریکا و روسیه از یکدیگر قدردانی کردند.

روسیه پیش از این، در پیش نویسی ، تمدید 6 ماهه این گذرگاه مرزی را پیشنهاد نموده بود اما قبل از نشست نهایی ، در مذاکراتی که با نماینده آمریکا داشت، طرفین بر سر تمدید یکساله توافق کردند.

مهلت بازگشایی گذرگاه مرزی باب الهوی 10 ژوئیه (19 تیر) بود که اکنون این گذرگاه برای یکسال دیگر باز خواهد بود.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در شورای امنیت گفت که تمدید سازوکار ورود یاری به سوریه تصمیم مشترک روسیه و آمریکا بوده است.

روسیه سال گذشته 5 بار از حق وتوی خود برای بسته شدن گذرگاههای مرزی استفاده کرد و تنها با باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی موافقت کرد و آن را وتو نکرد.

این اولین بار است که روسیه که دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان و متحد سرسخت دولت سوریه است، هم در پیش نویسی پیشنهادی امکان تمدید مجوز را برای 6 ماه عنوان نمود و هم از حق وتوی خود استفاده نکرد.

دیپلمات ها می گویند این رای مثبت و بی سابقه روسیه به این پیش نویس قطعنامه در پرتو ملاقات و مذاکرات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ژنو سوئیس بوده است .

منبع: اقتصادنیوز

به "بایدن دست به دامن پوتین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن دست به دامن پوتین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید