تدوام عملیات سامان دهی جهت دسترسی سنگی به قلعه جوشین در آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم عملیات ساماندهی راستا دسترسی سنگی قلعه باستانی جوشین ورزقان تا انتها شهریورماه 99 اطلاع داد.

تدوام عملیات سامان دهی جهت دسترسی سنگی به قلعه جوشین در آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده امروز شنبه 20 اردیبهشت ماه 99 ضمن اعلام این خبر گفت: قلعه جوشین که در 26 کیلومتری غرب ورزقان و به مرکزیت شهر باستانی خاروانا در یک منطقه کوهستانی واقع شده است از مجموع قلعه های باستانی استان به شمار می آید که آثار کاوش شده آن متعلق به هزاره اول قبل از میلاد و قرون اولیه اسلام است.

او در ادامه ضمن اشاره به کاوش های اجرا شده در این قلعه در سال های گذشته، از آماده سازی راستا دسترسی این قلعه برای گردشگران اطلاع داد و گفت: در راستای دسترسی آسان گردشگران به این قلعه باستانی اجرای راستا سنگ فرش و دیوارکشی به طول 150 متر در دستور کار این اداره کل نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به اتمام این پروژه در شهریورماه امسال اشاره نمود و گفت: پروژه احداث راستا دسترسی سنگی و دیوارکشی بااعتباری بالغ بر 70 میلیارد و 470 میلیون ریال اجرا شده است.

او گفت: از شروع اجرای این پروژه برای 20 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

منبع: میراث آریا

به "تدوام عملیات سامان دهی جهت دسترسی سنگی به قلعه جوشین در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوام عملیات سامان دهی جهت دسترسی سنگی به قلعه جوشین در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید