تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه تدوین سند توسعه گردشگری مهم ترین اولویت سازمان است، گفت: تبلیغات در حوزه اطلاع رسانی حلقه مفقوده معرفی گردشگری ایران است.

تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از خبرگزاری مهر، محمد خیاطیان ظهر چهارشنبه 2 ابان 1397 در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی در رشت برگزار گردید، اظهارکرد:راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به عنوان یک میراث معنوی ثبت ملی شده است.

خیاطیان اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی با این اقدام سهمی کوچک در تشویق و حمایت هموطنان در این حرکت معنوی و حماسه حسینی ایفا نموده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان در توسعه صنعت گردشگری گفت: جنگل های هیرکانی با قدمت 7هزارساله، دریای خزر، آب و هوای معتدل و شرایط جغرافیایی مناسب از جمله ظرفیت های گیلان است که قابلیت بالایی در توسعه صنعت گردشگری دارد و باید با بهره گیری از این ظرفیت ها در حوزه گردشگری نقش بسزایی ایفا کنیم.

ضرورت بهره گیری از صنعت گردشگری در حل مسائل مالی کشور

خیاطیان به بوم گردی به عنوان اصل مهم گردشگری اشاره و بیان نمود: باید از این ظرفیت در راستای جذب و ماندگاری گردشگر بهره گرفت زیرا بوم گردی از ظرفیت های موجود گیلان بوده که از رشد قابل توجهی برخوردار است.

او خواهان بهره گیری از صنعت گردشگری در راستای رفع بخشی از مسائل مالی و ارزی کشور شد و گفت: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی حوزه گردشگری باید در برنامه ریزی، ایجاد زیرساخت های گردشگری و تعامل بین دستگاه ها نقش داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه باید تهدیدها را رفع و به فرصت تبدل کرد، بیان نمود: پسماند و انباشت زباله با وجود تمام کوشش ها انجام شده برای مدیریت و ساماندهی آن، هنوز معضل بزرگ استان است که باید رفع گردد.

او با اشاره به اینکه هیچ سازمانی بدون برنامه ریزی نمی تواند به اهداف بلندمدت خود دست یابد، تصریح کرد:با چشم انداز ترسیم شده در حوزه گردشگری در افق 1404 فاصله داریم و نتوانسته ایم به دلیل فقدان برنامه ریزی از ظرفیت های موجود بهره لازم را ببریم.

فعالیت 421 واحد بوم گردی در گیلان

خیاطیان تدوین سند توسعه گردشگری را یکی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و اضافه کرد: کریدور گردشگری با استفاده از ظرفیت های منطقه ای، تعریف شده تا سبب جذب گردشگر گردد.

او با بیان اینکه نبود تبلیغات مناسب در حوزه اطلاع رسانی یکی از مسائل ارائه نشدن ظرفیت های گردشگری کشور است، توضیح داد: اطلاع رسانی و تبلیغات حلقه مفقوده معرفی ظرفیت های گردشگری کشور است.

خیاطیان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه گردشگری، اضافه کرد: منابع دولت در تامین نیازهای گردشگری محدود بوده و باید از پتانسیل بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در ادامه به فعالیت 421 واحد بوم گردی در استان گیلان اشاره و گفت: تاکنون 129 طرح سرمایه گذاری و گردشگری در این استان به بهره برداری رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید