توقف یکماهه 131 واگن کالای صادراتی در مرز اینچه برون

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، سخنگوی گمرک ایران خبر داد: 131 دستگاه واگن کالای صادراتی بیش از یک ماه در مرز اینچه برون متوقف است.

توقف یکماهه 131 واگن کالای صادراتی در مرز اینچه برون

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ عینکی باهوش، لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفت: 131واگن کالای صادراتی بیش از یک ماه در مرز اینچه برون متوقف است.

لطیفی گفت: بعد از تصمیم دولت ترکمنستان مبنی بر ممانعت از ورود مسافران و کالای ترانزیتی و صادراتی از ایران و از پنجم اسفندماه سال 98 بیش از 131واگن از کالاهای صادراتی پشت مرزهای کشورمان با کشور ترکمنستان متوقف مانده است و اجازه ورود به این کشور را به دست نیاورده است.

وی افزود: از آنجا که لوکوموتیو و بوژی قطارهای راه آهن کشورهای عضو مشترک المنافع CIS به دلیل عریض تر بودن متفاوت با واگن های ایرانی است و باید در مرز تعویض شود و کالاها هم فاسد شدنی نیستند، از مسئولان دیپلماسی و راه آهن جمهوری اسلامی انتظار می رود با رایزنی با مقامات عشق آباد، جهت ریلی اینچه برون در استان گلستان ،مانند مرز سرخس در استان خراسان رضوی برای جابجایی کالاهای متوقف شده، فعال شود.

لطیفی در سرانجام اظهار کرد: عمده کالاهای این 131 واگن که بیش از یک ماه در مرز اینچه برون گلستان متوقف است، سیمان، آهن، پلاستیک، مواد شیمیایی، رنگ ، کاشی و تجهیزات پلاستیکی پارکها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توقف یکماهه 131 واگن کالای صادراتی در مرز اینچه برون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف یکماهه 131 واگن کالای صادراتی در مرز اینچه برون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید