جزئیات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت:امسال تعداد فناوری ها نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

جزئیات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینکی باهوش، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در نمایشگاه بین المللی تهران با تشریح جزئیات انتخاب پژوهشگران برتر کشور گفت: فرایند انتخاب از مهر ماه آغاز شد که از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها درخواست کردیم پژوهشگران و فناوران خود را به ما معرفی کنند.

وی اضافه نمود: در این فرایند 363 نفر معرفی شدند که 247 نفر آنها پژوهشگر و 116 نفر آنها فناور بودند و پس از بررسی شاخص های مورد نظر، پژوهشگران برتر انتخاب شدند.

وی نقش فناور در پاسخگویی به نیاز کشور، نقش فناور در فروش محصولات، نقش فناور در تقاضا برای محصولات را از شاخص های انتخاب پژوهشگران برشمرد و گفت: از 367 نفر معرفی شده 17 نفر در حوزه پژوهشی و 6 نفر در فناوری انتخاب شدند که 4 نفر آنها در حوزه علوم انسانی و هنر، 4 نفر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، 3 نفر علوم پایه، 2 نفر فنی و مهندسی و 4 نفر در حوزه پزشکی بودند در مجموع 12 نفر از شهرستان ها و 11 نفر از تهران انتخاب شدند.

برومند گفت: در نمایشگاه سال گذشته 89 تفاهم نامه در نمایشگاه تستا صورت گرفت که 19 تفاهم نامه به قرارداد واقعی رسید. 420 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شد و امسال نیز این فرآیند ادامه دارد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: امسال تعداد فناوری ها نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جزئیات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید