جلالی: همه باید از این لیست استقبال نمایند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، ویلموتس دنبال شناخت از ظرفیت های فوتبال ماست و می خواهد این ظرفیت ها را جلوی چشم بیاورد و بعد ببیند از بین این نفرات کدام شان را می تواند با نفرات قبلی تلفیق کند تا به فوتبال ملی ما یاری گردد.

جلالی: همه باید از این لیست استقبال نمایند

ویلموتس می خواهد همه ظرفیت های فوتبال ما را جلوی چشمش بیاورد

محمد قراگزلو،با اینکه لیست اخیر ویلموتس در نگاه اول با مخالفت و انتقاد بعضی اهالی فوتبال و کارشناسان روبرو شده اما مجید جلالی در این باره به شدت مثبت صحبت می نماید. جلالی می گوید این اتفاق در راستای برنامه ها و نقشه هایی است که ویلموتس در ذهن دارد و از آنجایی که او در مرحله شناخت از فوتبال ایران به سر می برد با دعوت از نفرات نسبتا گمنام و کمتر دیده شده اتفاق مثبتی را رقم زده است. گفت و گوی جلالی با ما را بخوانید:

آقا مجید فهرست اخیر تیم ملی بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال را متعجب نموده و حتی بعضی درباره این لیست موضع گرفته اند. تحلیل شما از این لیست و انتخاب نفرات نسبتا گمنام تر چیست؟

کاملا معلوم است. ایشان در مرحله شناخت واقع شده است و کار بسیار منطقی را انجام داده است. ویلموتس دنبال شناخت از ظرفیت های فوتبال ماست و می خواهد این ظرفیت ها را جلوی چشم بیاورد و بعد ببیند از بین این نفرات کدام شان را می تواند با نفرات قبلی تلفیق کند تا به فوتبال ملی ما یاری گردد. به نظر من که کار بسیار مثبتی است.

اما مثلا دعوت از بازیکنان لیگ یکی خیلی عجیب است.

تا آنجا که من می دانم لیگ یکی ها آقای گل های این رقابت ها هستند و صرف اینکه بالاترین گل را زده اند ویلموتس به این فکر نموده که حتما این نفرات یک ظرفیت هایی دارند و استعداد هستند که دعوت شان نموده است.

پس شما از این لیست استقبال می کنید؟

دقیقا. من این حرکت را خیلی خوب و مثبت می دانم. به نظر من همه باید از این لیست و اتفاقی که ایجاد شده استقبال نمایند. ایشان با رویکردی که دارد نشان می دهد دید کنجکاوانه ای دارد.

با این حال مثل هر لیستی ایرادها و ابهاماتی در آن وجود دارد. به خیلی از این نفرات ایراد گرفته اند که بازیکنان بهتر از آنها در همان پست بودند. آن هم از بین کسانی که تاکنون به تیم ملی دعوت نشده اند.

مسلما شما وقتی یک لیست تازه می دهید خیلی ها هستند و می گویید پس اگر اینها هستند بقیه هم باید باشند. اینها همه سلیقه است که در فوتبال وجود دارد. این مساله همواره بوده اما ما باید امیدوار باشیم. مطمئنا آنهای دیگر را هم دعوت می نماید و در همین اردوهای سه روزه خواهد دید.

شما فکر می کنید ویلموتس از این اردو کار اصلی اش را برای پروسه جوانگرایی تیم ملی آغاز نموده؟

بله همین اردوی کوتاه مدت زمینه هایی را ایجاد می نماید برای آن کار اصلی که در نظر دارد.

البته کلی از این جمع 23 نفره نفرات 22 یا 23 ساله هستند. یعنی بیشتر این بازیکنان زیر 25 سال سن دارند.

در هر صورت پیشینه این نفرات موجود است. از طرفی در تیم ملی فعلی هم اکثر نفرات 28 یا بالای 28 سال سن دارند.

حدود 5 تا بالای 30 سال داریم، دو تا 29 ساله و سه چهار نفر هم بالای 25 سال. یعنی حدود ده نفر مسن داریم.

که از این ده نفر شاید اکثرشان هم در ترکیب اصلی باشند. این خیلی مهم است که برای سه سال دیگر که قرار است در جام جهانی بازی کنیم این نفرات 27 سال یا زیر 27 سال داشته باشند. ایشان دنبال چنین چیزی هستند.

فکر می کنید ویلموتس پروسه جوان سازی تیم ملی را از همین مرحله پیش مقدماتی جام جهانی که شهریور سال جاری آغاز می گردد کلید خواهد زد یا از مرحله بعد این کار را انجام می دهد؟

ببینید بستگی به این دارد که از درون این سه روزها چقدر می تواند بازیکن مفید و کارآمد در بیاورد. وقتی ظرفیت ها را جلوی خودش می بیند مسلما باز هم این کار را تکرار خواهد نمود. این جریان با آغاز لیگ ادامه پیدا خواهد نمود و گروه های بعدی را هم به اردو می آورد. حالا اینکه تا چه حد می تواند پروسه تغییر نسل را شتاب دهد بستگی به استعدادها دارد. یعنی هر چه نیروها مستعدتر باشند شتاب بیشتری می گیرد.

با این حال بعضی کارشناسان فوتبال منتقدند و ایراد گرفته اند که این لیست را خود ویلموتس ننوشته است.

عیبی ندارد. هر کسی نوشته باشد بالاخره با یکسری افراد صاحب نظر مشورت نموده اند که این اسم ها را داده اند. اینها ظرفیت های فوتبال ما هستند هر چند حتما افراد دیگری هم هستند که احتمالا از آنها دعوت خواهد شد.

چند بازیکن هم از پیکان دعوت شده اند که شاگرد شما بودند.

بله حتما این نفرات پتانسیل هایی داشته اند که دعوت شدند. از نساجی هم چند نفر می توانستند دعوت شوند. مثلا حامد لک می توانست باشد یا فرشاد فرجی، یا هافبک مان که رفت فولاد. مجتبی ممشلی و مهرداد عبدی که به گل گهر رفت هم می توانستند دعوت شوند. سجاد آشوری هم همینطور. البته محتمل است اینها در مقاطع بعدی دعوت شوند.

منبع: ایران ورزشی

به "جلالی: همه باید از این لیست استقبال نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی: همه باید از این لیست استقبال نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید