خبرنگاران فرایند مراجعه مبتلایان به بیمارستان بچه ها اهواز کاهشی نیست

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، اهواز - خبرنگاران - رییس بیمارستان بچه ها ابوذر اهواز گفت: هنوز فرایند مراجعه مبتلایان، به این بیمارستان بالا و در یک حد ثابت است لذا از والدین انتظار داریم از بچه ها خود مراقبت بیشتری نمایند.

خبرنگاران فرایند مراجعه مبتلایان به بیمارستان بچه ها اهواز کاهشی نیست

دکتر محسن علی سمیر روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ عینکی باهوش گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 600 بیمار مبتلا به کرونا، در این بیمارستان پذیرش شده اند که از این تعداد 17 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه واکسنی برای سنین پایین تر از 18 سال طراحی نشده است، احتمال می رود در آینده بچه ها قربانیان اصلی این بیماری باشند که از این بابت نگران هستیم.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: درست است که افراد بزرگسال خانواده ها واکسینه می شوند اما به این معنی نیست که بچه ها از این بیماری مصون هستند لذا از والدین انتظار داریم که رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی بیان نمود: با توجه به اینکه به فصل تابستان نزدیک می شویم، بچه ها بیشتر در سطح خیابان ظاهر می شوند و این موضوع بسیار خطرناک است، از طرفی نباید تصور کرد که دورهمی خانوادگی و حضور در تجمع ها برای بچه ها مشکل ساز نیست در حالی که همین موارد، سلامت بچه ها را به خطر می اندازد.

علی سمیر با بیان اینکه هم اکنون 17 کودک بیمار در بخش عادی این بیمارستان بستری هستند،گفت: همچنین 9 کودک بیمار در بخش آ.سی.یو این بیمارستان بستری بوده که چهار نفر آنها مثبت قطعی و پنج بیمار مشکوک به کرونا هستند.

وی اضافه نمود: با اشاره به اینکه قدرت واگیری ویروس نوع جهش یافته انگلیسی به مراتب بیشتر از ویروس چینی است اضافه نمود: علائم تنفسی و گوارشی در ویروس گونه انگلیسی شدیدتر است و همین امر موجب شده که از اواخر سال 99 تا به امروز فرایند بیماری ثابت و تغییری نداشته باشد.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: بیشتر بچه ها مبتلا به کرونا با علائم گوارشی و تنفسی مثل اسهال، استفراغ، شکم درد، سرفه و تب به ما مراجعه می نمایند لذا والدین باید با مشاهده این موارد به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز در زمینه کمبود تخت و دستگاه اکسیژن ساز مسئله ای نداشته ایم گفت: با توجه به اینکه نمی توان بچه ها را واکسینه کرد تنها راه پیشگیری از این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی و ماندن در خانه است.

بر اساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت 10 شهرستان خوزستان در شرایط قرمز، 9 شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرایند مراجعه مبتلایان به بیمارستان بچه ها اهواز کاهشی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند مراجعه مبتلایان به بیمارستان بچه ها اهواز کاهشی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید