خبرنگاران کرونا برگزاری بزرگترین نمایشگاه تجاری چین را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، پکن- خبرنگاران- کمیته سازماندهی بزرگترین نمایشگاه صادرات و واردات چین در جنوب این کشور معروف به کانتون خاطرنشان کرد که به علت نگرانی از شیوع دوباره کرونا در چین، این نمایشگاه که قرار بود در فصل بهار برگزار گردد به زمان دیگری موکول شده است.

خبرنگاران کرونا برگزاری بزرگترین نمایشگاه تجاری چین را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش از تلویزیون چین، این نمایشگاه هر سال دو بار در فصل های بهار و پاییز در شهر گوانگ جو مرکز استان گوانگ دونگ برگزار می گردد در هر دوره هزاران بازرگان از سراسر دنیا در آن شرکت می نمایند و میلیاردها دلار قرارداد در جریان آن امضا می گردد.

لی که چیانگ نخست وزیر چین نیز پیشتر تاکید نموده بود: برای حراست از اقتصاد این کشور و مقابله با آسیب های ناشی از کرونا، این نمایشگاه برگزار می گردد اما اکنون بسیاری از بازرگانان و صاحبان شرکت های بین المللی اعلام نموده اند به دلیل نگرانی ها نسبت به ویروس کرونا در نمایشگاه شرکت نمی نمایند.

قرار بود نمایشگاه روز 15 آوریل (27 فروردین) آغاز به کار کند اما مسئولان بتازگی اعلام نموده اند این نمایشگاه به علت شیوع کرونا برگزار نمی گردد ما هو معاون اداره بازرگانی این استان جنوبی چین گفته است همه گیری کرونا باعث شد تا برگزاری نمایشگاه کانتون را به تعویق بیاندازیم.

هنوز زمان دقیقی برای برگزاری نمایشگاه اعلام نشده است اما مسئولان استان گواندونگ، محل برگزاری نمایشگاه، در حال رایزنی با پکن هستند تا نمایشگاه در صورت امکان در اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) برگزار گردد.

اگرچه آمار شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای چین به صفر نزدیک شده است اما شهرهای بزرگی نظیر پکن، شانگهای و گوانگ جو اعلام نموده اند هر مسافر ورودی را برای 14 روز قرنطینه می نمایند طبیعتا در این شرایط امکان حضور بازرگانان در نمایشگاه وجود ندارد.

در نمایشگاه سال گذشته بیش از 195 هزار بازرگان از 213 کشور و منطقه دنیا شرکت نموده بودند تا کنون بیش از 80 درصد از مشتریان و خریداران خارجی که همه ساله در این نمایشگاه شرکت می کردند اعلام نموده اند سال جاری از حضور در آن صرف نظر نموده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا برگزاری بزرگترین نمایشگاه تجاری چین را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا برگزاری بزرگترین نمایشگاه تجاری چین را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید