راه اندازی دفتر نظارت بر دانشگاه های استان در دانشگاه تهران، پذیرش 900 دانشجوی برتر بدون کنکور

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: سال گذشته 750 دانشجوی کارشناسی ارشد و 150 دانشجوی دکتری از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرش شدند که جزو کیفی ترین پذیرش های دانشگاه محسوب می شوند.

راه اندازی دفتر نظارت بر دانشگاه های استان در دانشگاه تهران، پذیرش 900 دانشجوی برتر بدون کنکور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینکی باهوش، هفتمین جشنواره آموزش دانشگاه، با هدف تجلیل از اعضای هیأت علمی برگزیده، پیشکسوتان، مدیران و کارشناسان برتر حوزه آموزش امروز به صورت مجازی و فقط با حضور برگزیدگان به صورت حضوری در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در این جشنواره با ارایه گزارشی از اقدامات آموزشی دانشگاه تهران در سال گذشته گفت: اقدام مهمی که در سال 98 انجام شد، سامانه سپاری فرآیند آزمون جامع گواهی اشتغال به تحصیل، انصراف از تحصیل، صدور گواهی موقت و فرآیند تصویب پروپوزال، سرانجام نامه و رساله بود.

وی ادامه داد: حذف پرونده های فیزیکی دانشجویان پروژه ای چندین ساله بود که اجرای آن در دانشگاه تهران بیش از 10 یا 15 سال به طول انجامید. در حال حاضر پرونده های دانشجویان دانشگاه تهران از تاسیس دانشگاه تا به امروز به صورت الکترونیکی شده است.

کاهش نسبت استاد به دانشجو

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: سیاست تعدیل پذیرش دانشجو طی سال های گذشته در دانشگاه تهران دنبال شد. در حال حاضر شاخص نسبت استاد به دانشجو یک به 18 یا یک به 19 است. در حالی که این عدد در سال 93 یک به 26 بود و دانشگاه تهران رویکرد کمی در پذیرش دانشجو نداشته است. سال گذشته حدود 750 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرش کردیم که جزو کیفی ترین پذیرش های دانشگاه است و در مقطع دکتری هم حدود 150 دانشجو به این طریق پذیرش کرده ایم.

وی همچنین از اصلاح آئین نامه استخدامی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: آئین نامه قبلی مربوط به سال 88 و برای همه دانشگاه ها بود اما دانشگاه تهران ملاحظات خاص خود را در جذب داشت.

حسینی گفت: تدوین آئین نامه دو وجهی در مقطع کارشناسی در سال گذشته، شرایطی را فراهم می کند که دانشجو بتواند علاوه بر تحصیل در رشته اصلی در یک رشته فرعی هم آموزش کسب کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به راه اندازی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه های استان تهران در دانشگاه تهران، گفت: امیدواریم به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور بتوانیم مسئولیت نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاه های تهران را به خوبی انجام بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "راه اندازی دفتر نظارت بر دانشگاه های استان در دانشگاه تهران، پذیرش 900 دانشجوی برتر بدون کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دفتر نظارت بر دانشگاه های استان در دانشگاه تهران، پذیرش 900 دانشجوی برتر بدون کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید