رصد شرایط سلامت جسمی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: رصد شرایط سلامت دانشجویان از نظر سلامت جسمی در دستور کار وزارت علوم است و پایش سلامت دانشجویان در سالیان اخیر به شکل جدی دنبال شده است.

رصد شرایط سلامت جسمی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ عینکی باهوش، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجید صفاری نیا در گردهمایی آنلاین روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار گردید گفت: نقش مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها در سالیان گذشته و بویژه در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت علوم حمایت از این مراکز را یک اصل می دانند.

وی با تاکید بر پیوند و ارتباط سلامت جسمی و روانی در همه افراد جامعه گفت: تحلیل شرایط جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال اجرا است و به زودی گزارش آن برای مسئولان ارائه می گردد که از نظر چاقی، اندازه تحرک، اندازه چربی و قند خون و ... دانشجویان با چه شرایطی وارد دانشگاه شده اند و در طول دو یا سه سال چه تغییراتی نموده اند.

وی اضافه کرد: همانگونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه هم بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم و برای کاهش کوچکترین اندازه آسیب های اجتماعی هم کوشش کنیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید نمود: نگاه بخشی به جامعه مفید نیست و برای ساختن یک جامعه سالم و شاداب باید از مدرسه تا دانشگاه و محیط کار و زندگی یکپارچه دیده گردد و در طول یک خط زندگی انواع برنامه ریزی های پیشگیرانه و حمایتی از افراد تعریف گردد.

وی از کوشش کارگروه های ایمنی و محیط دانشگاه ها در خلال سال های اخیر و به ویزه در ایام کرونا تشکر کرد؛ و اقدامات این کارگروه ها را در کاهش مخاطرات محیطی و بحران های محیطی و پیشگیری ستودنی دانست؛ و اعلام نمود عملکرد دانشگاه ها در حوزه بهداشت و درمان، عربال گری و سم زدایی و پیشگیری از کرونا موفقیت آمیز بوده است.

صفاری نیا از رویکرد تازه دستگاه های مانند سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارایه یاری های مادی و حمایتی به وزارت علوم و دانشگاه ها قدردانی کرد و گفت: یک دانشگاه سالم و با نشاط، یک جامعه پیشرفته را می سازد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از شروع فعالیت کارگروه های علمی تخصصی در این اداره کل اطلاع داد و گفت: یکی از این کارگروه های تازه تاسیس، کارگروه دانشجویان کم توان جسمی است و این کارگروه برای ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه مشغول برنامه ریزی است.

در انتها این نشست، اسامی مراکز بهداشت و درمان برتر، نمونه و فعال در سال های 97 و 98 اعلام شد. این جلسه با حضور دکتر عفاری معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر معتمدی رئیس دانشگاه امیر کبیر برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رصد شرایط سلامت جسمی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد شرایط سلامت جسمی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید