رونمایی امکانات جدید در کنفرانس طراحان گوگل

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، خبرنگاران- شرکت گوگل در نخستین روز از کنفرانس سالانه طراحان این شرکت، به روزرسانی هایی که در بسیاری از سرویسهایش از جمله گوگل مپس و گوگل داکس انجام داده بود را رونمایی کرد.

رونمایی امکانات جدید در کنفرانس طراحان گوگل

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، استفاده از سرویس جست و جوی گوگل، کنفرانس ویدیویی و سایر ابزارهای این غول اینترنتی در سال گذشته که قرنطینه و سایر محدودیتهای کرونایی مردم را ناچار کرد در خانه بمانند و به صورت آنلاین در ارتباط باشند، افزایش پیدا کرد. با برطرف تدریجی محدودیتهای کرونایی و ازسرگیری فعالیتهای عادی، گوگل در کوشش است موقعیت خود را نزد کاربران حفظ نموده و توانایی رقابت با مایکروسافت، اپل و سایرین را حفظ کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در لایو دو ساعته ای که روز سه شنبه در نخستین روز کنفرانس سه روزه طراحان گوگل (I/O) پخش شد، حضور داشت. این کنفرانس سال گذشته به دلیل شیوع کووید 19 لغو شد و سال جاری عمدتا مخاطبان مجازی دارد.

پیچای روز سه شنبه به کوشش برای یاری به رانندگانی که از سرویس نقشه گوگل استفاده می نمایند اشاره نمود. گوگل مپس با راهنمایی رانندگان به مسیرهای امنتر، ترمزهای ناگهانی را کاهش می دهد. گوگل همچنین گزینه های ویرایش و مشاهده جدیدی را به سرویس گوگل داکس و سایر ابزارهای همکاری اضافه نمود.

پیچای همچنین به پیشرفت گوگل در زمینه مسائلی اشاره نمود که طی یک سال گذشته اولویت عظیمتری میان شرکتهای آمریکایی پیدا نموده اند و شامل تغییرات اقلیمی و عدالت نژادی می گردد.

افزایش حریم خصوصی دیتا و توسعه کسب و کارهای اشتراکی مختلف، بهبود عملکرد محصولات به وسیله هوش مصنوعی، تراشه های رایانه ای سفارشی و رایانش کوانتومی از دیگر حوزه های مورد توجه گوگل بوده اند.

گوگل در راستای بسته کنترلهای حریم خصوصی، قابلیت جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد سابقه جست و جوی خود را حذف نمایند. کاربران با استفاده از یک تب که در داخل اکانت گوگل آنها قرار گرفته است می توانند 15 دقیقه آخر سابقه جست و جوی خود را پاک نمایند.

در این رویداد گوگل همچنین ابزارهای جدیدی را برای حفاظت از کلمات عبور و اجازه دسترسی به داده در نرم افزار اندروید معرفی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کنفرانس سالانه طراحان گوگل معمولا در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در سیلیکون ولی برگزار می گردد و هزاران طراح نرم افزار از شرکتهای عظیم و استارتاپها در آن شرکت می نمایند تا با گزینه های جدید برنامه نویسی آشنا شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "رونمایی امکانات جدید در کنفرانس طراحان گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی امکانات جدید در کنفرانس طراحان گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید