رییس جامعه تورگردانان ایران: وام 12 درصدی کرونا حکم جریمه را دارد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: وام 12 درصدی نه تنها به صنعت گردشگری ایران یاری نمی کند که حکم جریمه را برای آن دارد. با این شرایط، گردشگری تا یک سال دیگر هم نمی تواند درآمد ارزی برای کشور فراوری کند.

رییس جامعه تورگردانان ایران: وام 12 درصدی کرونا حکم جریمه را دارد

ایسنا:ابراهیم پورفرج ـ رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران درباره بسته حمایتی دولت برای توریستی در بحران کرونا که شامل امهال سه ماهه اقتصادیات و قبوض انرژی و پرداخت وام بانکی با 12 درصد سود است، اظهار کرد: صنعت توریستی در مقایسه با سایر صنایع، بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است؛ چرا که از نیمه دوم سال گذشته با توجه به وقایعی که در کشور رخ داد، دچار آسیب های جدی شد و در این مدت هر چه برای تبلیغ ایران و جذب توریست سرمایه گذاری شده بود، از بین رفت.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا خاتمه سال 99 نتوان هیچ تور توریستی را در ایران اجرا کرد؛ به دو دلیل نخست آن که رفت و آمدی بین کشورها وجود ندارد، مرزها بسته شده و پروازها به حالت تعلیق درآمده است. دلیل دیگر آن است که سایر کشورها هم سخت درگیر ویروس کرونا هستند و اصلا جوابگوی درخواست ما برای سفر به ایران نیستند. فعلا نه ما و نه آن ها نمی دانیم چه چیزی در انتظار است.

پورفرج گفت: توریستی با ابهام زیادی در دنیا روبرو است، به فرض این که ویروس کرونا تا چند ماه دیگر ریشه کن شود، بعد از آن چه خواهد شد، آیا رفت و آمد توریستان مثل قبل خواهد بود؟، قوانین مرزها و کشورها به حالت قبل بر می شود؟، آیا رفتار و سلیقه توریستان و آژانس های توریستی تغییر خواهد نمود؟. ما در حال آنالیز این سوال ها هستیم و فعلا جواب صریح و قاطعی برای آن ها نداریم.

وی اضافه نمود: حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که ویروس کرونا تا خردادماه ریشه کن شود، باز نمی توان انتظار داشت توریستان خیلی سریع به ایران سفر نمایند؛ زمان می برد تا مردم بار دیگر به شرکت های هواپیمایی، هتل ها، اقامتگاه ها و سرویس حمل و نقل اعتماد نمایند. تا آن زمان تصمیم بر آن است که توریستی داخلی تقویت شود، پیش بینی شده سفرهای داخلی زودتر شروع می شود. از این طریق می توان امنیت را القاء و زمینه را برای سفر توریستان خارجی فراهم کرد.

او تاکید نمود: اگر به صنعت توریستی مخصوصا بخش ارزآور آن، بی توجهی شود و در این بحران، حمایت اقتصادی نشود، نمی توان سریع و مؤثر وارد بازارهای بین المللی شد، با این حساب شاید ورود توریستان به ایران بیشتر از یک سال زمان ببرد.

رییس جامعه تورگردانان یادآور شد: تورگردان ها که کارشان جذب توریست خارجی و درآمد ارزی است، محرک اصلی صنعت توریستی به حساب می آیند. ما در نمایشگاه های خارجی شرکت می کنیم، تورهای آشناسازی برگزار می کنیم، وبلاگ عینکی باهوش خارجی را به ایران می آوریم تا واقعیت های کشور را انعکاس دهند و ایران را تبلیغ و معرفی می کنیم، با این کارها است که چرخ اقتصاد راننده، راهنما، هتلدار، اقامتگاه ها داران، شرکت های هواپیمایی و حمل و نقل ریلی و رستوران ها به حرکت درمی آید. منظور این نیست که تاثیر توریستی داخلی و سایر همکارانی که در این بخش فعال هستند، نادیده گرفته شود و یا ارزش گذاری نشود. تمام بخش صنعت توریستی به حمایت و یاری اقتصادی دولت احتیاج دارد. همه این صنعت یک سال بحرانی را پشت سر گذاشته است اما تاکید بیشترم بر این است که نباید بخش محرک صنعت توریستی را که درآمد ارزی برای کشور ایجاد می نماید فراموش کرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "رییس جامعه تورگردانان ایران: وام 12 درصدی کرونا حکم جریمه را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جامعه تورگردانان ایران: وام 12 درصدی کرونا حکم جریمه را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید