سئول: برای حضور نظامی ما در خلیج فارس پیشنهادی مطرح نشده است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، یک مقام ارشد دولت کره جنوبی گفت که کشورش درخواستی از آمریکا برای حضور نظامی در خلیج فارس دریافت نکرده است.

سئول: برای حضور نظامی ما در خلیج فارس پیشنهادی مطرح نشده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینکی باهوش، یک مقام ارشد دولت کره جنوبی که به تازگی با یک مقام ارشد آمریکایی دیدار و گفت وگو نموده است، روز آدینه گفت که کشورش هیچگونه درخواستی از واشنگتن برای حضور نظامی در خلیج فارس دریافت ننموده است.

به نوشته شماره شنبه روزنامه کره هرالد کیم هیون چانگ معاون دفتر امنیت ملی کره جنوبی که هفته گذشته در واشنگتن با چارلز کوپرمن از مقام های امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت و گو کرد، در پاسخ به پرسش وبلاگ عینکی باهوش در زمینه مطرح شدن تقاضای واشنگتن از سئول جهت حضور نظامی در خلیج فارس گفت: خیر، چنین بحثی صورت نگرفت.

این مقام ارشد کره ای با اشاره به این که حین دیدار با مقام آمریکایی، موضوع تنگه هرمز را جهت شنیدن نقطه نظرات و برنامه های آمریکا مطرح نمود، از ذکر واکنش طرف آمریکایی خودداری کرد.

مقام های ژاپنی نیز چهارشنبه گذشته گفتند که بعید است توکیو به طرح آمریکا در زمینه تشکیل ائتلاف نظامی برای مراقبت از کشتی های تجاری در تنگه هرمز و باب المندب بپیوندد.

به نوشته منابع خبری ژاپنی معاون دبیر کابینه ژاپن چهارشنبه در نشست مطبوعاتی گفت: ژاپن و آمریکا درباره این موضوع ارتباط نزدیکی باهم دارند.

این مقام ارشد ژاپنی دراین نشست مطبوعاتی از هرگونه اظهارنظر درباره جزئیات احتمال شرکت کشورش در طرح آمریکا خودداری کرد. یک مقام ارشد وزارت دفاع ژاپن نیز گفت که توکیو تاکنون درخواستی از آمریکا بدین منظور دریافت ننموده است. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بامداد چهارشنبه گذشته گفت که این کشور به دنبال تشکیل ائتلاف نظامی با تعدادی از کشورها برای حمایت از آزادی تردد و دریانوردی در دو تنگه هرمز و باب المندب است. (جزئیات بیشتر)

به نوشته کره هرالد، معاون دفتر امنیت ملی کره جنوبی در ادامه گفت وگو با وبلاگ عینکی باهوش با ذکر این که در دیدار با مقام آمریکایی گفتگو معمول در خصوص تنگه هرمز صورت گرفت، اضافه کرد که در این دیدار هیچ اشاره ای به استقرار نظامی در خلیج فارس نشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سئول: برای حضور نظامی ما در خلیج فارس پیشنهادی مطرح نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: برای حضور نظامی ما در خلیج فارس پیشنهادی مطرح نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید