سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری فیس بوک و مایکروسافت برای مبارزه با جعل عمیق

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، این روزها ماجرای ویدئوها و تصاویر دیپ فیک یا جعل عمیق به شدت حاشیه ساز شده و بسیاری از اشخاص و نهادها را درگیر نموده است. اکنون دو شرکت سرشناس فیس بوک و مایکروسافت اعلام نموده اند که کوشش خواهند کرد تمامی ویدئوهای جعل عمیق را در پلتفرمهای خود نشانه گذاری نمایند.

سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری فیس بوک و مایکروسافت برای مبارزه با جعل عمیق

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک میخواهد روشی را ایجاد کند که بر اساس ان امکان شناسایی فیلم های ساخته شده با تکنیک جعل عمیق امکان پذیر گردد.

شاید برایتان سوال باشد چرا باید فیلم های جعل عمیق برای این پلتفرمهای سرشناس آنلاین مهم باشد. فارغ از مسائلی که برای اشخاص رخ می دهدف گاهی ابعاد ویدئوهای جعل عمیق ملی و جهانی است. اگر فیلم های عمیق ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در آینده در حوزه هایی مثل آتش سوزی پخش شوند، می توانند با انتشار خبری جعلی زمینه ساز هرج و مرج اجتماعی باشند. این نوع اتفاقات نیز احتمالا در فیس بوک یا واتس اپ و اینستاگرام که متعلق به فیس بوک هستند رخ خواهد داد.

اکنون این شبکه اجتماعی سیستمی را برای مبارزه و به چالش کشیدن جعل عمیق در دست فراوری دارد و حدود 10 میلیون دلار نیز در این زمینه یاری هزینه تحقیقاتی و پاداش ارائه می دهد. این کوشش با مشارکت مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی ، انجام می گردد و تیمی از دانشگاهیان ام آی تی، آکسفورد، برکلی ، مریلند ، کالج پارک و دانشگاه ایالتی نیویورک از این طرح پشتیبانی می نمایند.

فیس بوک در گذشته آزمایش هایی را بدون رضایت کاربران روی آنان انجام داده است اما این بار تأکید می نماید شرکت از داده های کاربران فیس بوک استفاده نخواهد کرد. هدف این است نوعی فناوری ایجاد گردد که وقتی کاربران در حال دیدن فیلم یا تصاویر هستند تشخیص دهند این تصاویر و فیلمها جعلی هستند یا حقیقت دارند.

دکتر مت تورک ، مدیر برنامه در دفتر نوآوری اطلاعات دارپا در این خصوص(I2O) گفت: بین دستکاری هایی که رسانه ها را برای سرگرمی یا اهداف هنری انجام می دهند و دستکاری هایی که با هدف فریب مردم انجام می گردد، تفاوت هایی وجود دارد و مردم باید از این تفاوت مطلع شوند.

منبع: انتخاب

به "سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری فیس بوک و مایکروسافت برای مبارزه با جعل عمیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری فیس بوک و مایکروسافت برای مبارزه با جعل عمیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید