سفیرایران بر همکاریهای ورزشی سنتی با مجارستان تاکید کرد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، بلگراد-ایرانا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست در ملاقات با اعضای تیم تیراندازی با کمان بر روی اسب کشورمان بر توسعه همکاریهای ورزشی سنتی با مجارستان تاکید کرد.

سفیرایران بر همکاریهای ورزشی سنتی با مجارستان تاکید کرد

به گزارش سفارت ایران در بوداپست، غلامعلی رجبی یزدی روز چهارشنبه در این دیدار گفت:این ورزش دارای دیرینه تاریخی و پیشینه چندین هزار ساله دارد که در میان ایرانیان در دوران باستان محبوبیت و رواج داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از ورزش های سنتی و باستانی کشورمان اضافه نمود: با توجه به ریشه های تاریخی مشترک ایران و مجارستان خوشبختانه این ورزش درمجارستان از استقبال خوبی برخوردار بوده وسفارت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد هرگونه تلاش و حمایت را در راستای توسعه همکاریهای ورزشی و همچنین توسعه و گسترش این ورزش در ایران بعمل آورده و از این اقدام در راستای ایجاد پلهای ارتباطی بین مردم ایران و مجارستان بهره گیرد.

سفیر کشورمان همچنین به اهمیت فعالیت در راستای جذب جوانان و نونهالان و تشویق و ترغیب آنها در به روی آوردن به این رشته ورزشی اشاره و تاکید کرد: باتوجه به اینکه این ورزش هم شامل تیراندازی با کمان بوده و هم نیازمند مهارت اسب سواری است، ضرورت داردکه تلاش بیشتری از سوی فدارسیون در راستای گسترش این رشته ورزشی صورت گیرد.

رجبی یزدی در ادامه به پرورش اسب و وجود نژادهای مختلف آن در کشور اشاره و اضافه نمود: بازاریابی جهت صادرات اسب از جمهوری اسلامی ایران به مجارستان و کشورهای اروپایی نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از راه های تقویت همکاریهای بین دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

کریستف نمتی مدیر برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان روی اسب در مجارستان نیز که در این نشست حضور داشت طی سخنانی گفت: این مسابقات با حضور 66 ورزشکار از 14کشور از تاریخ 26 الی 29اردیبهشت (16 الی 19 ماه می) در بوداپست برگزار می گردد و شش تن از ورزشکاران ایرانی در این مسابقات با دیگر ورزشکاران به رقابت خواهند پراخت.

وی از توجه سفارت جمهوری اسلامی ایران به این رشته ورزشی و تلاش در راستای حمایت از همکاریها و توسعه این ورزش قدردانی و ابراز امیدواری کرد که حضور اعضای تیم ایران در این مسابقات علاوه بر رقابت با سایر اعضای تیم های شرکت کننده سبب ایجاد ارتباط صمیمی و محبت آمیز گردد.

علی قورچیان رئیس کمیته هنرهای رزمی کشورمان نیز در این دیدار خلاصه ای از فعالیتهای این رشته ورزشی در ایران را ارائه داد و از حمایت بعمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان قدردانی کرد.

اعضای تیم کشورمان نیز سابقه فعالیتهای خود را در این جمع تشریح و مسائل و چالشهای موجود و همچنین موفقیت های حاصله در راستای توسعه این رشته ورزشی را برشمردند.

شبک**اروپام**436**1708

منبع: ایرنا

به "سفیرایران بر همکاریهای ورزشی سنتی با مجارستان تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیرایران بر همکاریهای ورزشی سنتی با مجارستان تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید