سند هتل ساوالان با وجود ادعای مالکیت شهرداری اخذ شد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از گرفتن سند هتل ساوالان (هتل ایرانگردی و جهانگردی مشگین شهر) که از سال 80 در تملک شهرداری قرار گرفته بود، اطلاع داد.

سند هتل ساوالان با وجود ادعای مالکیت شهرداری اخذ شد

میراث آریا: خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با اعلام این خبر بیان نمود: بر اساس تبصره 2 ماده 1 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب سال 82، شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی وارث تمامی اموال و دارایی های سازمان ایرانگردی و جهانگردی سابق است.

اوبا اشاره به اینکه در سال های گذشته بعضی از این اموال در اختیار سایر دستگاه ها نهاده شده است، توضیح داد: در حال حاضر قانون گذار برای بازپس گیری این اموال پیگیر است و در این خصوص با وزارت اقتصاد و دارایی بعلاوه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نقاط مشترکی خوبی رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اضافه کرد: با پیگیری های مدیریت املاک و مستغلات شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در گذشته سند هتل بیله سوار را برای دفتر مرکزی گرفته و پس از آن هم سال گذشته سند مربوط به مهمانسرای خواف واقع در شهرستان خواف دریافت شد.

نیکزادفر از گرفتن سند هتل ساوالان در ادامه اقدامات مدیریت املاک و مستغلات شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در این راستا نام برد و گفت: هتل ساوالان در ابتدا و زمان جنگ به علت عدم وجود بیمارستان در مشگین شهر در اختیار وزارت بهداشت نهاده شد و پس از آن در سال 80 به شهرداری تحویل داده شد.

او توضیح داد: پیگیری برای اخذ سند این هتل از سال گذشته شروع شد و با وجود ادعای مالکیت شهرداری و داشتن سند، با ارائه مدارک قانونی پیروز به اثبات مالکیت این ملک از لحاظ عیانی شدیم و نهایتا سند آن را هفته گذشته دریافت کردیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به تنفس یک ساله برای اجرای اصل 44 در سال 1400 اضافه کرد: پس از تحویل هتل که در هفته آینده صورت می گیرد، مراحل فراخوان برای مزایده و واگذاری به سرمایه گذاری واجد شرایط انجام خواهد شد که با کیفیتی بالا و تجهیزات به روز وارد زنجیره خدمات دهی گردشگری کشور گردد.

نیکزادفر با اشاره به فرسوده بودن تجهیزات و احتیاج به تعمیرات ساختمان هتل، اضافه کرد: این هتل دارای 25 اتاق و یک رستوران عظیم است که به علت عدم رسیدگی دچار فرسودگی شده است و احتیاج به بهسازی و نوسازی اساسی دارد.

او بعلاوه درباره دریافت غرامت شرح داد: تا به امروز غرامتی دریافت نکرده ایم ولی صورت جلسه ای را سال گذشته با استاندار اردبیل امضا کردیم که بر همین اساس قرار شد در صورت دریافت سند، اجرت المثل پرداخت گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "سند هتل ساوالان با وجود ادعای مالکیت شهرداری اخذ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند هتل ساوالان با وجود ادعای مالکیت شهرداری اخذ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید