فاکس نیوز اظهارات بولتون را ماله کشید؛ واکنش تند روسیه

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: افشاگری بولتون احتمالا ناخواسته بود! در همین حال روسیه به شدت واکنش نشان داد.

فاکس نیوز اظهارات بولتون را ماله کشید؛ واکنش تند روسیه

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینکی باهوش پس از آنکه جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بیان کرد که این کشور نظامیان خود را به کلمبیا اعزام نموده است (اینجا) شبکه خبری فاکس نیوز در اقدامی عجیب اظهارات بولتون را تکذیب کرد و گفت او ناخواسته این صحبت ها را نموده است!

این شبکه خبری اضافه کرد: عکاسان روز دوشنبه در جلسه ای که بولتون در آن حضور داشت یادداشتی از او را ثبت کردند که بر روی آن نوشته شده بود: اعزام 5 هزار نیرو به کلمبیامنابعی به فاکس نیوز گفته اند که کاخ سفید در صدد استقرار نیروهای آمریکایی در کلمبیا به عنوان همسایه غربی ونزوئلا است تا در صورت لزوم از آنها استفاده گردد. منابع مذکور در عین حال گفتند که چنین اقدامی قریب الوقوع نیست.

سخنگوی کاخ سفید به فاکس نیوز گفت: همان طور که رئیس جمهور گفته است همه گزینه ها روی میز است.

شورای امنیت ملی آمریکا از اظهار نظر درباره این یادداشت خودداری کرد و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پاسخگویی به این پرسش را به بولتون ارجاع داد.

به گزارش ایرنا بولتون در حالی که در کنار استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا، تحریم شرکت نفتی دولتی ونزوئلا را اعلام می کرد، یادداشت خود را در معرض دید کامل وبلاگ عینکی باهوش کاخ سفید قرار داد.

فاکس نیوز اقدام آمریکا در تحریم این شرکت را کوشش برای فشار بر نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزئلا به منظور کناره گیری به نفع خوان گوایدو رهبر مخالفان ارزیابی کرد.

بولتون ابراز امیدواری کرد که تحریم این شرکت به کاهش بیش از 11 میلیارد دلاری در درامد صادراتی ونزوئلا در سال آینده منجر گردد.

این گزارش اضافه کرد: بولتون به دولت مادورو درباره آسیب به مقامات دیپلماتیک آمریکا یا مجلس ملی که تحت سیطره اپوزیسیون است هشدار داده است.

فاکس نیوز نوشت: آمریکا و بیش از 20 کشور، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. روسیه، چین، ترکیه،ایران، کوبا در میان کشورهای حمایت کننده از مادورو هستند.

واکنش تند روسیهدر همین حال سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) با اشاره به نوشته ای از سوی مشاور امنیت ملی آمریکا درباره استقرار نیروها در کلمبیا گفت، کوشش ها برای بی ثبات کردن اوضاع در ونزوئلا از سمت کلمبیاست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه حین اشاره به تحریم های جدید علیه ونزوئلا شامل تحریم کمپانی دولتی نفت و گاز این کشور کاغذی زردرنگ در دست داشت که رویش نوشته شده بود 5000 سرباز در راه کلمبیا.

شبکه خبری ان.بی.سی بعدا از قول سه تن از مقام های دفاعی آمریکا گزارش داد که هیچ نیروی آمریکایی قرار نیست به کلمبیا یا ونزوئلا اعزام گردد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به این کاغذ زرد رنگ بولتون به این مساله اشاره نمود که بسیاری از مقام های آمریکایی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری تا مقام های دولت با گستاخی فراوان درباره احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا اشاره داشته اند.

به گفته زاخارووا، کوشش های زیادی برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا اجرا شده که از کلمبیا نشات می گیرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در فیسبوک خود نوشت: یادآور می شوم که به نام بازگشت دموکراسی به ونزوئلا اقداماتی در جهت بی ثباتی اوضاع در این کشور صورت می گیرد که از سوی کلمبیاست. درباره عدم دخالت در امور داخلی از انتخابات گرفته تا امنیت سایبری که موضوع اصلی نگرانی برای غرب در سال های اخیر بوده، چه می گویید؟

52310

منبع: خبرآنلاین

به "فاکس نیوز اظهارات بولتون را ماله کشید؛ واکنش تند روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکس نیوز اظهارات بولتون را ماله کشید؛ واکنش تند روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید