فراخوان اپوزیسیون ترکیه برای برگزاری اعتراضات مشابه جلیقه زردها، اردوغان: بی نتیجه است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، ایسنا نوشت: انتشار فراخوان هایی برای برگزاری اعتراضاتی در ترکیه مشابه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه موجب ترس و نگرانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شده است.

فراخوان اپوزیسیون ترکیه برای برگزاری اعتراضات مشابه جلیقه زردها، اردوغان: بی نتیجه است

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه فراخوانی را برای شروع اعتراضاتی در این کشور مشابه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه به راه انداخت که موجب ترس و نگرانی اردوغان شد و او نسبت انتقال این اعتراضات به ترکیه هشدار داد.

سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از اردوغان اعلام نمود، کارهای مقدماتی برای برگزاری این تظاهرات در دست انجام هستند اما کسانی که ترتیب برگزاری این اعتراضات را می دهند، هیچ نتیجه ای نخواهند گرفت و هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه نمود: آنها مردم را دعوت می نمایند تا به خیابان ها بیایند، ننگ آور است، یکی از آنها مردی بی حیا و احمق(قلیچداراوغلو) است که این کار را به وسیله شبکه های تلویزیونی انجام می دهد اما دستگاه قضایی اقدام خواهد نمود و تبعا قوه قضاییه به آن پاسخ خواهد داد، آیا فکر می کنید که اینجا پاریس است؟

فاتح برتاکال، روزنامه نگار ترکیه ای که پس از انتقاد از دولت اردوغان و صحبت درباره حق مردم در اعتراضات، هدف یک حمله نهاده شد، گفت: کار در ترکیه در سایه ترس مردم از سرکوب مسئولان سخت است.

دولت باغچلی، رهبر جنبش ملی گرای ترکیه همپیمان اردوغان به کسانی که تمایل به شرکت در تظاهرات را دارند، هشدار داد: تمامی کسانی که در ترکیه همانند جلیقه زردها دست به اعتراضات بزنند، هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

52310

منبع: خبرآنلاین

به "فراخوان اپوزیسیون ترکیه برای برگزاری اعتراضات مشابه جلیقه زردها، اردوغان: بی نتیجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان اپوزیسیون ترکیه برای برگزاری اعتراضات مشابه جلیقه زردها، اردوغان: بی نتیجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید