مرگ 70 نفر در انفجار قطار مسافربری در پاکستان

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، انفجار کپسول گاز خوراک پزی مسافران در قطار مسافربری در ایالت پنجاب پاکستان به مرگ دست کم 70 نفر و سوختن ده ها نفر دیگر انجامید.

مرگ 70 نفر در انفجار قطار مسافربری در پاکستان

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از گاردین، تصاویر ویدئویی نشان می داد سه واگن این قطار مسافری در شعله های آتش می سوخت و دود سیاه غلیظ از پنجره ها بیرون می زد. شاهدان عینی هم مسافران گرفتار در آتش و دود را دیده بودند که چاره ای جز فریاد زدن و یاری خواستن نداشتند. با این حال، گفته می گردد بسیاری از مرگ ها به دلیل بیرون پریدن مسافران از قطار در حال حرکت برای فرار از آتش و دود اتفاق افتاده است.

شیخ رشید احمد، وزیر راه آهن پاکستان درباره حادثه مرگبار صبح روز پنجشنبه چنین گفت: یکی از خانواده ها با خود کپسول گاز درون قطار آورده و چند لحظه پیش از رخ دادن فاجعه در حال درست کردن صبحانه بود. همراه آوردن کپسول گاز درون کوپه های قطار ممنوع است اما این قانون معمولا در قطارهای مسافری پاکستان نادیده گرفته می گردد. انفجار دو اجاق خوراک پزی، وجود نفت سفید و سرعت زیاد قطار به آتش سوزی دامن زد.

حادثه انفجار در قطاری رخ داد که از ایالت پنجاب می گذشت و یکی از راستاهای پرتردد و شلوغ راه آهن سراسری پاکستان است. این راستا دو شهر بزرگ کراچی و راولپندی را به هم مرتبط می نماید و قطاری که آتش گرفت نزدیک شهر مولتان بود. در همان لحظه های ابتدایی تعداد قربانیان 70 کشته و دست کم 30 مجروح اعلام شد که حال بعضی آسیب دیده ها وخیم بود. اوضاع چنان بحرانی شده بود که بعضی مجروحان را به بیمارستانی در فاصله 180 دقیقه ای منتقل کردند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان هم در توییتر فاجعه انفجار قطار را تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد. حوادث ریلی در پاکستان فراوان اتفاق می افتد. همین تابستان سال جاری برخورد یک قطار مسافری شهر لاهور با یک قطار باری در راستا ایالت پنجاب 23 کشته در پی داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرگ 70 نفر در انفجار قطار مسافربری در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 70 نفر در انفجار قطار مسافربری در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید