مسائل مرزی و همکاری اقتصادی ایران و پاکستان بررسی می شود

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، تهران- خبرنگاران- سفیر اسلام آباد در تهران گفت: حل مسائل مرزی، استحکام و امنیت مرزها و همکاری های اقتصادی از جمله موضوعات مهمی است که در سفر نخست وزیر پاکستان به ایران پیگیری می شود.

مسائل مرزی و همکاری اقتصادی ایران و پاکستان بررسی می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی وبلاگ عینکی باهوش، رفعت مسعود عصر چهارشنبه در آیین روز ملی پاکستان که در برج میلاد تهران برگزار گشت، به گسترش روابط اقتصادی تهران و اسلام آباد اشاره کرد و گفت: حجم روابط تجاری دو کشور در زمان حاضر دو میلیارد دلار است که این میزان باید افزایش یابد.

وی در خصوص مسائل امنیتی و مرزی ایران و پاکستان اظهار کرد: با افزایش روابط سیاسی و نظامی دو کشور، مسائل مرزی حل خواهد شد.

مسعود در ادامه ضمن ابراز همدردی با هموطنان در خصوص حادثه سیل، گفت: پاکستان دو هواپیما شامل مواد غذایی، پتو و... برای کمک به سیل زدگان ایران ارسال کرده است.

سفیر اسلام آباد در تهران تأکید کرد: هر زمان که ایران خواستار کمک های پاکستان باشد، اسلام آباد در این زمینه اقدام خواهد کرد.

وی، روابط دو کشور را تاریخی و عمیق توصیف کرد و اضافه نمود: هنوز هم می توان با استفاده از ظرفیت های موجود سطح روابط سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی را افزایش داد.

مسعود با بیان اینکه وجود اشتراکات فراوان میان ایران و پاکستان سبب نزدیکی قلوب مردم دو کشور به همدیگر می شود، گفت: برای تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی دوجانبه، برنامه های زیادی اجرا شده که در زمینه فرهنگی می توان به برنامه قوالی (مجلس سما)، سخنرانی اقبال و برگزاری نمایشگاه کشمیر با عنوان کشمیر ایران کوچک اشاره کرد.

در آیین برگزاری روز ملی پاکستان سفرای برخی کشورها از جمله فرانسه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، کوبا و ارمنستان حضور داشتند. رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن تجارت نیز مهمان ویژه این مراسم بود.

به مناسبت روز ملی پاکستان رویداد فرهنگی و نمایشگاهی به مدت سه روز در برج میلاد تهران برگزار می شود.

عمران خان شصت وشش ساله، نخست وزیر و رئیس حزب جنبش عدالت (تحریک انصاف) پاکستان به عنوان حزب حاکم این کشور که قرار است به گفته برخی از منابع 21 اردیبهشت امسال به ایران سفر کند، با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری های دوجانبه در زمینه های گوناگون بوی ژه اقتصادی و امنیتی، اوضاع افغانستان و تحولات جهان اسلام گفت و گو خواهد داشت.

سیام**1058**شبس**1613

منبع: ایرنا

به "مسائل مرزی و همکاری اقتصادی ایران و پاکستان بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مرزی و همکاری اقتصادی ایران و پاکستان بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید