مشورت با متخصصان در اقدامات مقابله ای با کرونا اثرگذار بوده است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، خبرنگاران/فارس استاندار فارس تاکید نمود که مشورت با متخصصان در انجام اقدامات مقابله ای و برنامه های اجرا شده برای کنترول کروناویروس، تاثیرگذار بوده است.

مشورت با متخصصان در اقدامات مقابله ای با کرونا اثرگذار بوده است

عنایت الله رحیمی در جلسه با شماری از پزشکان در فارس، گفت: در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا و پس از مشورت و اخذ گزارش از دانشگاه علوم پزشکی، محدودسازی هایی به مرور در استان ایجاد شد که بسیاری از این تصمیمات در تصمیم گیری های ملی هم تاثیرگذر بود و از تجارب و پیشنهادات استان فارس در سطح ملی استقبال و استفاده شد.

وی اضافه نمود: اگر تا امروز توفیقی در این زمینه به دست آمده، نخست به خاطر لطف خداوند و سپس همراهی و همکاری خوب مردم و کوشش های شبانه روزی کادر پزشکی و درمانی استان بوده که سبب شده فارس نسبت به دیگر استان های کشور شرایط بهتری داشته باشد.

او ادامه داد: در کنار این، تصمیمات زودهنگامی که در زمینه تعطیلی مراکز و اماکن عمومی و شهری گرفته شد نیز یاری بسیاری به کاهش شیوع این بیماری در استان و به ویژه کلانشهر شیراز کرد.

استاندار فارس اضافه نمود: اختصاص بیمارستان علی اصغر و پیش بینی 2 بیمارستان پشتیبان در کنار معرفی 9 مرکز در شیراز و 36 مرکز در دیگر شهرستان های استان برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا از دیگر اقداماتی بود که به کنترل هرچه بیشتر و بهتر این بیماری در استان یاری کرد.

توقف فعالیت مراکز اقامتی و اصناف فارس داوطلبانه بود

استاندار فارس در ادامه گفت: کوشش کردیم که محدودسازی هایی که انجام می گردد از جمله در توقف فعالیت مراکز اقامتی از جمله هتل ها، مهمانپذیرها و مراکز بوم گردی و همچنین بعضی صنوف و مراکز به شکل داوطلبانه باشد که چنین نیز شد و صنوف مختلف در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند.

رحیمی اضافه نمود: در مواردی نیز به رغم توصیه ها و تذکرهایی که داده شد شاهد تخلف بعضی صنوف بودیم که منجر به پلمب 282 واحد صنفی شد.

او اضافه نمود: طی این مدت 207 دستگاه خودرو که محدودیت های اعمال شد را رعایت نکردند جریمه 500 هزار تومانی اعمال شد و حدود 50 دستگاه خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

مسدود کردن 77 کانال شایعه ساز در فضای مجازی

استاندار فارس اعلام کرد: با توجه به اهمیت تامین و حفظ امنیت روحی و روانی شهفرایندان بحث برخورد با کانال های فعال در شبکه های مجازی که اقدام به شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی می کردند و خدمات جامعه پزشکی را زیر سوال می بردند نیز در دستور کار نهاده شد و در همین رابطه 77 کانال شناسایی و مسدود شد.

رحیمی گفت: به دنبال اعمال این محدودیت ها که به کاهش تردد خودروها در معابر منجر شد متوسط مصرف روزانه بنزین که تا روز دهم فروردین سال 98 افزون بر 6 میلیون و 630 هزار لیتر بود در مدت مشابه امسال به سه میلیون و 550 هزار لیتر کاهش یافت که بیانگر کاهش 50 درصدی مصرف سوخت است.

او اضافه نمود: در ترددهای هوایی نیز در 10 روز نخست امسال شاهد لغو 890 پرواز بودیم که نسبت به مدت مشابه پارسال در بحث تعداد پرواز 78 درصد و در تعداد مسافر نیز 79 درصد کاهش داشته است.

استاندار فارس اعلام نمود: در مجموع در اسفندماه سال 98 نیز شاهد لغو 800 پرواز داخلی و 227 پرواز خارجی در استان بودیم.

برپایی ایستگاه های بازرسی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

رحیمی گفت: تا امروز 105 نقطه کنترل و ایست بازرسی در استان راه اندازی شده که حدود 2 هزار و 100 نیرو در سه شیفت در این نقاط مستقر هستند.

او اضافه نمود: در بحث تامین ملزومات بهداشتی مورد احتیاج مراکز درمانی و همچنین شهفرایندان از جمله مواد ضدعفونی، ماسک و مواد شوینده نیز اقدامات خوبی در استان انجام شد که نسبت به هفته های اخیر در زمینه تامین این اقلام شرایط بهتری را در استان شاهد هستیم.

استاندار فارس ادامه داد: راه اندازی و افزایش فراوری 14 خط فراوری مواد ضدعفونی با توانایی فراوری روزانه 16 تن در روز و تغییر خط فراوری 10 واحد فراوری منسوجات به فراوری ماسک با توانایی فراوری روزانه 180 هزار ماسک از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

درمان رایگان بیماران ایرانی و اتباع خارجی

رحیمی اضافه نمود: درمان کاملا رایگان بیماران مبتلا به کرونا (هم بیماران داخلی و هم اتباع خارجی)، معافیت های مالیاتی، عوارض و گمرکی مواد اولیه تامین اقلام بهداشتی و ملزومات مورد احتیاج برای درمان بیماری کرونا از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با این ویروس در استان است.

او، با اشاره به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا روز بیستم فروردین ماه جاری گفت: چنانچه در ادامه نیز به تشخیص وزارت بهداشت احتیاج به تداوم این فرایند باشد، چگونگی اجرای آن آنالیز خواهد شد.

استاندار فارس با قدردانی از همکاری مردم با پویش در خانه بمانیم با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا، اعلام کرد: تمام این ممنوعیت ها و محدودیت ها برای افزایش ایمنی مردم و حفظ سلامت آنها است و قطعا هر اقدامی که به این مساله ختم گردد را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشورت با متخصصان در اقدامات مقابله ای با کرونا اثرگذار بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشورت با متخصصان در اقدامات مقابله ای با کرونا اثرگذار بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید