مصوبه مهم شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، وزیر امور مالی و دارایی دو مصوبه مهم شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا در زمینه سیاست های حمایتی مالیاتی دولت از بنگاه های تولیدی را تشریح کرد.

مصوبه مهم شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، ایلنا به نقل از وزارت اقتصاد نوشت: فرهاد دژپسند با بیان اینکه ما در امسال از یک سو بحث جهش فراوری را به عنوان شعار سال و از سوی دیگر، بحث مبارزه با تبعات منفی همه گیری کرونا را داریم، گفت: اقتضای توجه به این دو امر مهم این است که ضمن مراعات حال فعالان اقتصادی، در بحث اقتصادیات باید به درآمد های اقتصادیاتی برای رها سازی بودجه از نفت و تامین احتیاج های کشور تکیه کنیم و به همین سبب، یکسری مصوبات را از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفتیم که می تواند در فارغ نمودن بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از بعضی دغدغه ها و همچنین افزایش درآمدهای دولت، مشخص کننده باشد.

دژپسند با اشاره به مساله جرایم سنگین اقتصادیات معوق فعالان اقتصادی و درآمد 10 هزار میلیارد تومانی سال گذشته دولت با بخگرددگی این جرایم، در صورت تسویه اصل اقتصادیات، گفت: امسال هم با توجه به تجربه پیروز سال گذشته، از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوبه ای گرفتیم که ما می توانیم امسال هم جرایم معوق اقتصادیاتی را ببخشیم.

وی اضافه کرد: در امسال البته یک کار دیگر را هم نموده ایم که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، دامنه این بخگرددگی را از بنگاه های فراوریی، به بنگاه های فراوری کالا و خدمات گسترش دادیم تا مودیان بیشتری مشمول این بخگرددگی بشوند و بتوانیم از درآمد بیشتری برخوردار شویم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین، در قانون قبلی، ما مشوقی داشتیم که اگر مودی، اقتصادیات مشخص و برآورد شده خود را زودتر می پرداخت، به ازای هر ماه، یک درصد پاداش به وی تعلق می گرفت که الان، طبق قانون، این رقم با 50 درصد افزایش، به یک و نیم درصد رسیده است؛ یعنی اگر مودی در طول 12 ماه، زودتر اقتصادیات خود را بدهد، در مجموع یک سال، از 18 درصد پاداش برخوردار خواهد شد که این پاداش، حتی از نرخ سود سپرده بانکی هم سه درصد بیشتر است.

وی توضیح داد: به این ترتیب، هم درآمد دولت افزایش پیدا می نماید و دیگر احتیاجی ندارد برای این امر به سراغ سایر منابع برود و هم سود خوبی نصیب بخش خصوصی می گردد.

دکتر دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی به دلیل شرایط خوب بازار سرمایه، تمایل زیادی دارند برای بورس پذیرش بگیرند، گفت: بنگاه هایی هستند که شرایط اقتصادیاتی شفاف و روشنی دارند اما نگران این هستند که اگر وارد بازار سرمایه بشوند، زمینه و بهانه ای پیدا گردد که پرونده اقتصادیاتی سنوات گذشته آنها مورد کالبد شکافی مجدد قرار گیرد.

وزیر اقتصاد توضیح داد: ما برای برطرف این دغدغه، طی مصوبه ای که از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفتیم و خوشبختانه ابلاغ هم شده است، ورود سازمان امور اقتصادیاتی به پرونده های سال های ماقبل 1398 تمامی شرکت هایی که در سالجاری در بورس پذیرش می شوند را ممنوع نموده ایم و این شرکت ها تنها بابت صورت اقتصادی سال 1398 خود اقتصادیات خواهند پراخت.

دژپسند اضافه کرد: این یک فرصت طلایی خاص است که هم باعث تعمیق بازار سرمایه می گردد و هم پایه و درآمد اقتصادیاتی جدیدی برای دولت ایجاد می نماید.

  • اخطار به مالکان زمین های خالی در شهرها؛ اقتصادیات سنگین در راه است
منبع: همشهری آنلاین

به "مصوبه مهم شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه مهم شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید