معرفی بزرگ ترین ایرلاین های اروپا

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، بزرگ ترین ایرلاین های اروپا از نظر جابجایی مسافر

اروپا خاستگاه بسیاری از ایرلاین های مشهور و معتبر بین المللی است و بعضی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان در این قاره قرار دارند. امروز می خواهیم در خصوص بزرگ ترین ایرلاین های اروپا صحبت کنیم و این ایرلاین ها را از نظر تعداد جابجایی مسافر رده بندی کنیم. به نظرتان بزرگ ترین ایرلاین اروپا کدام است؟ ایرلاین های مشهور در این فهرست چه جایگاهی دارند؟ ایرلاین های مشهوری مثل بریتیش ایرویز، لوفت هانزا و ایرفرانس مسلما در این فهرست قرار دارند و جزء بزرگ ترین ایرلاین های اروپا به شمار می فرایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا رده بندی بزرگ ترین ایرلاین های اروپا را با یکدیگر مرور کنیم.

معرفی بزرگ ترین ایرلاین های اروپا

1- رایان ایر | Ryanair

بزرگ ترین ایرلاین اروپا در واقع یک ایرلاین مقرون به صرفه قیمت است که مقر اصلی اشدر کشور ایرلند قرار گرفته است. شرکت هواپیمایی رایان ایر با ارائه پروازهای مقرون به صرفه قیمت توانسته مسافران زیادی را جذب کند و محبوبیت بسیار زیادی به ویژه در اروپا کسب کند. این ایرلاین از فرودگاه های بسیاری خارج از لندن و ایرلند برای فعالیت هایش استفاده می نماید. رایان ایر کار خود را در سال 1984 و به عنوان یک ایرلاین کوچک و محلی آغاز کرد و در آن موقع تنها چند پرواز از واترفورد به لندن انجام می داد. در سال 1997 رایان ایر آغاز به توسعه ناوگان و پروازهایش در سرتاسر اروپا کرد. در حال حاضر، رایان ایر دارای بیش از 370 ففرایند هواپیمای بوئینگ 737-800 و بیش از 11000 کارمند است که 1200 نفر از آن ها خلبان هستند.

2- لوفت هانزا | Lufthansa

هواپیمایی مشهور لوفت هانزا از نظر تعداد جابجایی مسافر مقام دوم بزرگ ترین ایرلاین های اروپا می نماید، هرچند از نظر تعداد ناوگان، لوفت هانزا بزرگ ترین در اروپا محسوب می شود. مقر اصلی این ایرلاین در شهر کلن آلمان قرار گرفته است و دو فرودگاه مونیخ و فرانکفورت به عنوان قطب اصلی فعالیت هایش به شمار می فرایند. لوفت هانزا به بیش از 78 کشور در جهان و 197 مقصد بین المللی و همین طور 18 مقصد داخلی پرواز انجام می دهد. این ایرلاین تمام این پروازها را به یاری بیش از 270 ففرایند هواپیمایش به انجام می رساند. لوفت هانزا در سال 1926 کار خود را با نام Deutsche Luft Hansa آغاز کرد.

3- گروه ایرلاین های بین المللی | International Airlines Group

گروه ایرلاین های بین المللی در سال 2011 و از ادغام دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و ایبریا به وجود آمده است. این گروه از نظر جابجایی مسافر در رده سوم بزرگ ترین ایرلاین های اروپا قرار می گیرد. در حال حاضر گروه ایرلاین های بین المللی در لندن و مادرید اسپانیا دفتر دارد و بریتیش ایرویز حدود 55% از سهام این شرکت را در مالکیت خود دارد. در سال 2012 این گروه هواپیمایی بریتیش مینلند اینترنشنال ایرویز (British Midland International Airways) را نیز از آن خود کرد و در سال 2013 ایرلاین اسپانیایی ویولینگ را خریداری کرد. در حال حاضر، این گروه میخواهد هواپیماهای بوئینگ 747 خود را با هواپیماهای بوئینگ 787 دریم لاینر تعویض کند.

4- هواپیمایی کی ال ام | KLM

در سال 2004 دو ایرلاین ایرفرانس و کی ال ام با یکدیگر ادغام شدند و گروه ایرفرانس، کی ال ام را به وجود آوردند. پیش از ادغام، دولت فرانسه 54.5% از سهام ایرفرانس را در مالکیت خود داشت اما پس از ادغام این سهم به 44% از ایرلاین تازه کاهش پیدا کرد. دو فرودگاه اسخیپول آمستردام و فرودگاه شارل دو گل پاریس به عنوان قطب های اصلی این ایرلاین فعالیت می نمایند. در حال حاضر ایرلاین ایرفرانس، کی ال ام بالغ بر 96417 کارمند دارد و کارکنان مالک بیش از 6% از سهام این شرکت هستند. کی ال ام و ایرفرانس هر دو عضو اتحاد هواپیمایی اسکای تیم به شمار می فرایند.

5- ایزی جت | EasyJet

رتبه پنجم در فهرست بزرگ ترین ایرلاین های اروپا به ایرلاین مقرون به صرفه قیمت انگلیسی به نام ایزی جت تعلق دارد. مقر اصلی فعالیت های این ایرلاین در فرودگاه لوتون لندن قرار گرفته است و پروازهای داخلی و خارجی به بیش از 30 کشور به وسیله ایزی جت انجام می شود. ایزی جت از زمان تاسیس در سال 1995 مدام در حال توسعه و توسعه بوده است. این ایرلاین با همکاری ایزی جت اروپا و ایزی جت سوئیس بیش از 200 ففرایند هواپیما دارند که عمده آن ها را ایرباس ای 320 تشکیل می دهند. ایزی جت در فرودگاه های زیادی فعالیت می نماید که بزرگ ترین آن ها فرودگاه گاتویک است .

6- ترکیش ایرلاینز | Turkish Airlines

ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور ترکیه است و به بیش از 302 مقصد در سرتاسر جهان از جمله اروپا، آسیا، ا،ریقا و آمریکا پرواز انجام می دهد. مقر اصلی فعالیت های ترکیش ایرلاینز در فرودگاه آتاتورک استانبول قرار گرفته است و فرودگاه های سابیحا گوکچن و اسن بوگا آنکارا به عنوان قطب دوم این ایرلاین فعالیت می نمایند. هواپیمایی ترکیش در سال 1933 تاسیس شده و به مرور دامنه فعالیت هایش را توسعه داده است. در حال حاضر ترکیش ایرلاینز یکی از برترین و بزرگ ترین ایرلاین های جهانست و به سرتاسر جهان پرواز انجام می دهد. کیفیت بالای خدمات و امنیت پرواز ترکیش ایرلاینز باعث شده مسافران زیادی برای تهیه بلیط هواپیما این ایرلاین را انتخاب نمایند. ترکیش ایرلاینز از سال 2008 عضو اتحاد هواپیمایی استار الاینس بوده است و ششمین ایرلاین در فهرست بزرگ ترین ایرلاین های اروپا (از نظر جابجایی مسافر) محسوب می شود.

7- ائروفلوت | Aeroflot Group

هواپیمایی ائروفلوت بزرگ ترین ایرلاین در روسیه به شمار می رود. این ایرلاین پروازهای داخلی و خارجی زیای به سرتاسر جهان انجام می دهد و قطب اصلی فعالیت هایش را در فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو قرار داده است. ائروفلوت یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان نیز هست و پیشینه آن به 1923 بازمی شود. ائروفلوت در راستای برنامه های توسعه و توسعه خود در سال 2006 به عضویت اتحاد هواپیمایی اسکای تیم عایدی. در حال حاضر ائروفلوت بیش از 30328 کارمند دارد و در رده هفتم بزرگ ترین ایرلاین های اروپا قرار می گیرد.

منبع: worldatlas.com

منبع: الی گشت

به "معرفی بزرگ ترین ایرلاین های اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بزرگ ترین ایرلاین های اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید