مورینیو: هاجسون و دل بوسکه در جام جهانی اشتباه کردند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، خبرنگاران: آقای خاص معتقد است برخی از تصمیماتی که همتایانش در تیم های ملی انگلیس و اسپانیا در جام جهانی 2014 برزیل اتخاذ کردند، اشتباه بوده است.

مورینیو: هاجسون و دل بوسکه در جام جهانی اشتباه کردند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، به عقیده ژوزه مورینیو، رویکردی که ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا و روی هاجسون، سرمربی تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2014 داشتند بسیار محتاطانه بوده است و آنها نیاز دارند در تاکتیک ها و شیوه کاری شان تجدید نظری داشته باشند.

شاگردان دل بوسکه و هاجسون در مرحله گروهی جام جهانی 2014 با قبول 2 شکست خیلی زود از گردونه رقابت ها حذف شدند و مورینیو دلیل آن را رویکرد سنتی این 2 مربی می داند.

مورینیو گفت: آنها می بازند و اگر ببازند از گردونه رقابت ها حذف می شوند، پس باید گل بزنند. این 2 تیم زمانی که یک بر صفر عقب بودند فقط 2 تغییر انجام دادند. روی هاجسون زمانی که این تغییرات را انجام داد، استرلینگ را بیرون برد و بارکلی را وارد میدان کرد و لالانا را به جای ولبک در ترکیب قرار داد، نتوانستم یک تغییر استراتژیک را در شیوه بازی تیم ببینم. همان مدل تاکتیکی، همان سیستم. زمانی که شما دارید بازی را یک بر صفر می بازید، باید برای دریافت حداقل یک تساوی تلاش کنید. به همین دلیل می گویم که اگر من بود یک مدافع را از ترکیب بیرون می آوردم و با 3 مدافع بازی می کردم اما در عوض یک مهره به خط میانی یا حمله ام اضافه می کردم.

مورینیو انتقادی هم از دل بوسکه داشت و او را مربی دانست که بیشتر تاکتیک های سنتی را ترجیح می دهد. او گفت: اسپانیا هم اشتباه کرد. دیه گو کاستا بیرون آمد تا فرناندو تورس وارد شود؟ چرا؟ آنها را در کنار هم قرار دهید. باید تغییری در تاکتیک ها به وجود آورد. می گویند، اوه اسپانیا سیستم خاص خودش را دارد، این فلسفه خاص خودش است. خب چرا وقتی که این سیستم و فلسفه نتیجه نمی دهد آن را تغییر نمی دهید؟ به نظر من تاکتیک ها اصول بازی، مدل و DNA تیم هستند.

منبع: تسنیم

به "مورینیو: هاجسون و دل بوسکه در جام جهانی اشتباه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورینیو: هاجسون و دل بوسکه در جام جهانی اشتباه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید