ناگفته های نرم کننده

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، بسیاری از خانم ها و آقایان از اینکه موهایشان پس از حمام حالت وز (فرهای نامطلوب) به خود می گیرد و به سختی شانه می گردد، شاکی هستند و دوست دارند پس از حمام کردن موهایی نرم، صاف و درخشنده داشته باشند. شاید شما هم جزو همین افراد باشید و شاید تا به حال راه های بسیاری را آزموده باشید.به نظر می رسد استفاده از یک حالت دهنده و

ناگفته های نرم کننده

ناگفته های نرم نماینده

بسیاری از خانم ها و آقایان از اینکه موهایشان پس از حمام حالت وز (فرهای نامطلوب) به خود می گیرد و به سختی شانه می گردد، شاکی هستند و دوست دارند پس از حمام کردن موهایی نرم، صاف و درخشنده داشته باشند. شاید شما هم جزو همین افراد باشید و شاید تا به حال راه های بسیاری را آزموده باشید.به نظر می رسد استفاده از یک حالت دهنده و به عبارتی دیگر کاندیشنر، آسان ترین و بی دردسرترین راهکار باشد ولی آیا درست ترین و کم عارضه ترین راهکار هم هست؟

شامپو از موادی تشکیل شده که پس از آبکشی بار الکتریکی منفی روی مو به جای می گذارد. این امر سبب باز شدن پولک های سطح خارجی مو موسوم به کوتیکل شده و باز شدن این پولک ها سبب از دست رفتن رطوبت مو می گردد و مو را زبر و ناهموار می نماید. به دلیل این ناهمواری، مو نمی تواند نور را به خوبی منعکس کند، بنابراین مو درخشندگی خود را از دست داده، کدر ومات به نظر می آید. حالت دهنده یا کاندیشنر از موادی تشکیل شده که در ساختار مولکولی آن بار مثبت وجود دارد. خنثی شدن بار الکتریکی مو از طریق حالت دهنده موجب صاف شدن پولک های مو می گردد و در نتیجه مو حالت پذیر و درخشان می گردد. بنابراین هر چه مو خشک تر باشد (منظور طبیعت مو است نه خیس یا تر بودن آن) بیشتر به حالت دهنده نیاز دارد، به طوری که برای موهای خیلی خشک و آسیب دیده از حالت دهنده های با نفوذ عمقی استفاده می گردد که به داخل کوتیکول نفوذ می نماید.

طرز استفاده

پس از شامپو کردن موی خود را به خوبی آبکشی کنید تا هیچ گونه اثری از شامپو لابه لای موی شما باقی نمانده باشد. سپس موی خود را با دست و یا حوله آبگیری کنید چون مویی که خیلی خیس باشد، قدرت جذب حالت دهنده روی آن کمتر است. حالا میزانی حالت دهنده در کف دست خود بریزید و دست ها را مالش دهید (درست همان کاری که برای شامپو می کردید) تا به خوبی درکف دست شما پخش گردد. سپس آن را به صورت یکنواخت روی همه تارهای موی خود پخش کنید. برای پخش کردن آن می توانید از شانه مناسب هم بهره ببرید. باید توجه داشته باشید که بر خلاف شامپو، حالت دهنده را نباید روی پوست سر خود ماساژ دهید. فقط ساقه و نوک موی شما نیاز به حالت دهنده نیاز دارد. به حالت دهنده کمی زمان بدهید که کار خود (عمل خنثی کردن بار الکتریکی مو) را انجام دهد. زمان لازم برای این کار در دستورالعمل نوشته شده روی کاندیشنر باید قید شده باشد اما اغلب دو تا سه دقیقه زمان لازم دارد. مرحله بعد، مرحله آبکشی است. نکته ای که باید در این مرحله دقت کنید، این است که برخلاف آبکشی شامپو که هرچه افراط کنید بهتر است، برای آب کشی حالت دهنده زیاد افراط نکنید! چون همان طور که ذکر شد باید میزان اندکی از حالت دهنده روی سطح موی شما باقی بماند. برای این منظور حالت دهنده را زمانی بهره ببرید که قصد دارید ازحمام خارج شوید.نکته دیگری که باز هم باید تاکید گردد، آن است که تنها میزان اندکی از حالت دهنده باید روی موی شما باقی بماند، بسیار اندک در حدی که هنوز احساس کنید سطح مو لیز است. به جای گذاردن میزان زیاد از حالت دهنده نه تنها موجب نرمی و حالت پذیری بیشتر مو نمی گردد بلکه سبب احساس سنگینی و کدورت مو شده و آن را بدحالت می نماید.

شامپوهای دو در یک (2in1)

در گذشته پاک نمایندگی شامپو با خشکی و زبری موها همراه بود، به طوری که مصرف نماینده این حالت را به اسم یکی از ویژگی های شامپو پذیرفته بود. گویا مردم قانع شده بودند که تنها راهکار برای مبارزه با زبری مو استفاده از کاندیشنر است اما درحال حاضر دسترسی هم زمان مصرف نماینده به موی نرم و پاکیزه، با ابزاری به نام دومنظوره امکان پذیر شده است. البته ثابت شده که استفاده از شامپو در یک مرحله و کاندیشنر در مرحله ای جداگانه تاثیر بیشتر و مفیدتری دارد. به هر حال فرآورده دومنظوره برای کسانی طراحی شده که وقت کافی برای شستن مو در یک مرحله و کاندیشن کردن آن در مرحله ای جداگانه ندارند. برای مثال، کسانی که صبح با عجله دوشی می گیرند و خود را برای رفتن به بیرون از خانه آماده می نمایند. این محصول در صورتی که به درستی فرمول بندی شده و به درستی مصرف گردد، مزایای پاک نمایندگی شامپوی ملایم را به همراه خواص ارزنده کاندیشنر، یکجا و در یک مرحله عرضه می نماید.

سین جیم های حالت دهنده

پس از استفاده از کاندیشنر احساس می کنم مویم سنگین شده است. چرا؟

این مشکل می تواند در اثر یکی از این عوامل به وجود آمده باشد:

کاندیشنر به جای اینکه روی ساقه و نوک موها استفاده گردد، به غلط روی پوست سر مالیده شده است.

کاندیشنر بیش ازحد استفاده شده و یا به خوبی آبکشی نشده است.

کاندیشنر برای موی سر شما مناسب نبوده است.

پس از استفاده از کاندیشنر، موی خود را با آب گرم آبکشی کنم یا آب سرد؟

به یاد داشته باشید هرچه دمای آب آبکشی بیشتر باشد، کاندیشنر بیشتری زدوده می گردد. از طرفی روی موی زبر و ضخیم کاندیشنر بیشتری باید بر جای بماند. بنابراین هر مقدار موی شما ضخیم تر است، از دمای آبکشی کمتری بهره ببرید تا کاندیشنر بیشتری روی موی شما بر جای بماند و هر چه موی شما نازک تر باشد، از آب گرم تری بهره ببرید تا کاندیشنر کمتری روی موی شما باقی بماند.

در آرایشگاه پس از کاندیشنر کردن، موی من را زیر سشوار قرار می دهند. آیا این کار ضروری است؟

این کارعملکرد کاندیشنر را تسریع می نماید اما مزایای کاندیشنر را بیشتر نمی نماید.

آیا کاندیشنر موخره را هم درمان می نماید؟

هیچ چیز جز تیغه های قیچی! موجب رفع شدن موخره نمی گردد.

آیا کاندیشنر رشد مو را تسریع می نماید؟

خیر ولی یاری می نماید که مو بیشتر روی موی سر شما باقی بماند.

کاندیشنرهای با نفوذ عمقی چه تفاوتی با کاندیشنرهای معمولی دارد؟

کاندیشنرهای با نفوذ عمقی طوری طراحی شده که به داخل کوتیکول رسوخ می نماید.

آیا ممکن است کاندیشنر سبب ریزش مو گردد؟

در اثر استعمال شامپو و کاندیشنر ریزش مو ظاهرا زیاد می گردد اما این ریزش طبیعی و موقتی مو است. این مواد موجب ریزش دایم مو نمی شوند.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون

به "ناگفته های نرم کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های نرم کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید