نشست مدیران کل میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تاکید نمود: موزه دفاع مقدس باید به جای شیءمحور، محتوامحور باشد.

نشست مدیران کل میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در جلسه با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان این مطلب اضافه کرد: این که چند شیء را داخل ویترین قرار دهیم حس دفاع مقدس را منتقل نمی نماید، باید محتوای موزه دفاع مقدس به گونه ای باشد که با خروج از محیط موزه حس 8 سال دفاع مقدس را داشته باشد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس سراسر مفاهیم ارزشمندی است که باید به وسیله محتوا این مفاهیم منتقل گردد.

مکرمی فر یادآور شد: آن چه اکنون به عنوان موزه شهدا در بعضی نقاط استان می بینیم بیشتر نمایشگاه است که در شان و صندلی شهدا و ایثارگران نیست.

وی درباره همکاری میراث فرهنگی و اداره کل نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس گفت: در حوزه ایجاد موزه ها، ثبت آثار ملی ، معنوی، ملموس و ناملموس می توانیم همکاری مشترک داشته باشیم.

مکرمی فر ادامه داد: میراث فرهنگی برای طراحی و اجرای موزه ها از مشاوران متخصص در این زمینه استفاده می نماید تا از انجام کارهای سلیقه ای فردی جلوگیری گردد.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم مشاوران متخصص در زمینه طراحی محتوای موزه را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس معرفی کنیم.

هم چنین در این جلسه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی خواهان همکاری و استفاده از تجارب اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در زمینه موزه و ساخت یادمان ها شد.

سردار حسینعلی یوسف علیزاده اضافه کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تا سال 1395 درگیر این بوده که در کجا ایجاد گردد که با تصمیم شورای شهر مشهد در دوره گذشته 13.5 هکتار از پارک کوهسنگی را با تضمین این که از پارک جدا نگردد به این امر اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: تاکنون حدود 8 میلیارد تومان برای ایجاد این موهز هزینه شده است.

منبع: میراث آریا

به "نشست مدیران کل میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مدیران کل میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید