نقش سوپرمارکت های اینترنتی در مقابله با کرونا ، پیشگیری از انتقال کرونا فقط با ماسک امکان پذیر نیست ، جلوگیری روزانه از 60 هزار تردد غیرضروری

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش با اشاره به نقش سوپرمارکت های اینترنتی در مقابله با کرونا گفت: اکالا روزانه از 60 هزار تردد غیرضروری جلوگیری می نماید.

نقش سوپرمارکت های اینترنتی در مقابله با کرونا ، پیشگیری از انتقال کرونا فقط با ماسک امکان پذیر نیست ، جلوگیری روزانه از 60 هزار تردد غیرضروری

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مهندس کاظم کلب خانی، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش با برند تجاری اکالا درباره فعالیت های این شرکت در شهرستان های ایران گفت: در حال حاضر فروشگاه های افق کوروش در سراسر شهرهای ایران در حال خدمت رسانی به هموطنان است که در حال حاضر این سرویس و خدمات به هموطنان در جزیره قشم هم ارائه می گردد.

وی با اشاره به نقش فروشگاه اینترنتی اکالا در پیشگیری از انتقال و تسری کرونا گفت: فروش های اینترنتی شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش در جلوگیری از انتقال ویروس کووید 19 بسیار موثر واقع شده است که این اقدامات پیشگیرانه توسط فروشگاه های اینترنتی، هزینه ای برای دولت و مردم نداشته، بلکه این هزینه ها از جیب فروشگاه های اینترنتی است.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش با بیان اینکه بر اساس اعلام محققان و کارشناسان بهداشت و درمان، فروشگاه های زنجیره ای، بیمارستان ها و پمپ بنزین ها سه مکان اصلی انتقال کرونا محسوب می شوند، گفت: ممکن است هموطنان حدالمقدور از حضور خود در پمپ بنزین ها و بیمارستان ها جلوگیری نمایند ولی به دلیل اینکه تأمین مایحتاج روزانه زندگی لازم است، امکان خرید نکردن از فروشگاه ها وجود نداشت.

وی بیان داشت: فروشگاه های افق کوروش خوشبختانه این امکان را برای شهروندان در شهرهای مختلف فراهم کرد که هموطنان بتوانند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و از حضور فیزیکی در محل فروشگاه ها پرهیز گردد.

مهندس کلب خانی با اشاره به این که با فروش اینترنتی فروشگاه های افق کوروش (اکالا) روزانه از 60 هزار سفر غیرضروری در سطح شهر های مختلف جلوگیری می گردد، گفت: هموطنان اکنون با خریدهای اینترنتی محصولات خود را درب خانه هایشان تحویل می گیرند و این مسئله سبب جلوگیری و پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و انتقال آن در میان هم وطنان می گردد.

افزایش خریدهای اینترنتی همزمان با موج چهارم کرونا

وی یادآور شد: همزمان با ایجاد موج های جدید کرونا فروش محصولات به صورت اینترنتی افزایش می یابد و نمونه شاخص آن همزمان با شروع پیک چهارم کرونا بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش با اشاره به اینکه همه کشورهای جهان تقریباً به سمت فروش های اینترنتی پیش رفته اند و در حال حاضر فروش اقلام مختلف از جمله محصولات سوپرمارکت ها به صورت اینترنتی 3 تا 5 برابر افزایش یافته است، گفت: در ایران هم رشد فروشگاه ها و سوپرمارکت های اینترنتی، آماری حتی بیشتر از میزان جهانی داشته و پیش بینی می کنیم که در آینده سوپرمارکت های آنلاین سهم قابل توجهی از بازارهای سنتی را کسب نمایند و قطعاً رشد این بازارها بیشتر از بازار سنتی است.

وی توضیح داد: کرونا سرعت استفاده از تکنولوژی را تسریع بخشید و در آینده قطعاً با شتاب مضاعف تری از تکنولوژی در عرصه های مختلف استفاده می گردد و همان طور که استفاده از تکنولوژی در عرصه حمل و نقل و سرگرمی و مباحث دیگر ورود یافته در زمینه تأمین اقلام اساسی و مایحتاج زندگی نیز فروش اینترنتی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده و روز به روز در حال گسترش خواهد بود.

توسعه روزافزون بازارهای آنلاین

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیکی کوروش با اشاره به اینکه بازارهای آنلاین بازارهای نوینی هستند که هنوز سهم زیادی در بازار نسبت به بازارهای سنتی ندارند، گفت: بازار های آنلاین فقط 2 درصد گردش مالی بازار را به خود اختصاص داده و هنوز 98 درصد خرید و فروش ها به وسیله بازارهای سنتی است که این رقم در سال های آینده به مرور تغییر خواهد نمود و بازارهای آنلاین روز به روز عظیم و عظیم تر خواهند شد.

مهندس کلب خانی با اشاره به بحث رقابت در سوپرمارکت های اینترنتی، گفت: هنوز بازارهای آنلاین چندان رقابتی نشده چرا که این بازارها بکر است و استفاده از این بازار برای مردم و دولت می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در حال حاضر بیش از 100 سوپرمارکت آنلاین در کشور فعال است و امروز بیشترین رقابت برای معرفی و فرهنگ سازی خریدهای اینترنتی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: امروزه با استفاده از بازارهای آنلاین هموطنان می توانند از حضور در مکان های پر خطر جلوگیری نموده و محصولات مورد نظر خود را نه تنها جلوی درب خانه بلکه جلوی درب واحد آپارتمان تحویل بگیرند. همچنین این مسئله سبب صرفه جویی در زمان و سوخت همچنین کاهش احتمال تصادفات رانندگی و برطرف مشکل جای پارک خواهد، همچنین استفاده از فروشگاه های اینترنتی و بازارهای آنلاین به ویژه برای افراد سالمند و یا زنانی که بچه دار هستند و امکان خرید و حضور فیزیکی در فروشگاه ها برای آنها مشکل است، کارگشا خواهد بود.

کلب خانی ادامه داد: افراد دارای سواد کم و حتی هموطنانی که دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت ندارند می توانند به وسیله شماره تماس رایگان 1536 از سراسر ایران خرید خود را در اکالا ثبت نمایند و درب منزل تحویل بگیرند.

کاهش آلودگی هوا و محیط زیست با فعالیت سوپرمارکت های اینترنتی

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش با بیان اینکه خریدهای اینترنتی و آنلاین زندگی هوشمند، راحت و حتی خرید مالی را به همراه دارد، گفت: نه تنها فروش های اینترنتی سبب تسهیل در امور شهروندان و هموطنان است بلکه به نوعی یاری به دولت و نهادهای حاکمیتی هم محسوب می گردد چرا که از ترددهای بی مورد در سطح شهرها جلوگیری می گردد و این مسئله نه تنها کاهش آلودگی هوا و محیط زیست را به همراه دارد بلکه در پیشگیری از انتقال کرونا نیز بسیار موثر است.

اکالا عظیمترین سوپرمارکت اینترنتی کشور

مهندس کلب خانی با اشاره به اینکه اکالا عظیمترین سوپرمارکت اینترنتی کشور محسوب می گردد، گفت: نه تنها از حیث گستره جغرافیایی فروشگاه های افق کوروش همه نقاط ایران را تحت پوشش قرار می دهد بلکه از لحاظ میزان و تعداد سفارشات ثبت شده نیز آمار بالایی را به خود اختصاص داده و تنوع کالاها نیز بسیار زیاد است.

دولت و رسانه ملی از فروش های اینترنتی حمایت نمایند

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش تاکید نمود: در حال حاضر که بیماری کرونا در حال جولان است دولت، رسانه ملی و نهادهای حکومتی باید حمایت از فروشگاه ها و سوپر مارکت های اینترنتی را مد نظر قرار دهند چرا که پیشگیری از کرونا فقط در استفاده از ماسک نیست و فروش های اینترنتی و سوپرمارکت های آنلاین قطعاً راه چاره موثر جهت پیشگیری از کرونا به شمار می رود بنابراین استفاده از ظرفیت و پتانسیل سوپرمارکت های آنلاین باید مد نظر مسئولان باشد که وزارت بهداشت می تواند تاثیر بسزایی در ترویج خرید اینترنتی داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین

به "نقش سوپرمارکت های اینترنتی در مقابله با کرونا ، پیشگیری از انتقال کرونا فقط با ماسک امکان پذیر نیست ، جلوگیری روزانه از 60 هزار تردد غیرضروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش سوپرمارکت های اینترنتی در مقابله با کرونا ، پیشگیری از انتقال کرونا فقط با ماسک امکان پذیر نیست ، جلوگیری روزانه از 60 هزار تردد غیرضروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید