هشدار ماکرون درباره بحران انسانی در پی حمله ترکیه به شمال سوریه

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رئیس جمهور فرانسه با روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره حمله اخیر ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه به صورت تلفنی مصاحبه کرده است.

هشدار ماکرون درباره بحران انسانی در پی حمله ترکیه به شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینکی باهوش به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: روز یکشنبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اقدام نظامی اخیر ترکیه در شمال شرق سوریه صحبت کردم و به آنها گفتم که تجاوز ترکیه به سوریه باید فورا متوقف شود چرا که این اقدام موجب وقوع یک بحران انسانی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما یک تمایل مشترک داشتیم و آن اینکه این حمله و تجاوز انتها یابد. این اقدام نظامی خطر وقوع یک بحران انسانی در منطقه و قدرت یافتن مجدد داعش را افزایش داده است.

فرانسه همچنین امروز دوشنبه اعلام کرده است که تدابیری را برای حفظ امنیت و سلامتی نیروهای نظامی و پرسنل غیرنظامی خود در شمال شرق سوریه اتخاذ کرده است.

این در شرایطی است که آمریکا در حال خارج کردن نظامیان خود از منطقه است. فرانسه یکی از متحدان اصلی آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت: ایالات متحده قصد دارد به خاطر ادامه تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه، حدود 1000 نظامی خود را از این منطقه خارج کند.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه ای پس از نشست فوری کابینه دفاعی اعلام کرد: تدابیری طی ساعات آینده برای تضمین امنیت و سلامتی ارتش فرانسه و پرسنل غیر نظامی در شمال شرق سوریه اتخاذ خواهد شد.

این در حالی است که مقام های فرانسوی پیش از این گفته بودند که خروج آمریکا از منطقه آنها را نیز مجبور خواهد کرد تا از شمال شرق سوریه خارج شوند، چرا که نیروهای فرانسوی به حمایت لجستیکی آمریکا نیاز دارند.

یک منبع دیپلماتیک نیز روز پنجشنبه به رویترز گفت: فرانسه برای خارج کردن چند صد نیروی ویژه خود از منطقه آماده شده است.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه افزود: اولویت اصلی در منطقه باید جلوگیری از قدرت یافتن مجدد داعش باشد. خطر فرار تروریست های داعش از منطقه باید کاملا جدی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار ماکرون درباره بحران انسانی در پی حمله ترکیه به شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ماکرون درباره بحران انسانی در پی حمله ترکیه به شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید