واکاوی اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان، حواشی از کجا شروع شد؟

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر در حالی شب گذشته برگزار شد که این مسابقه با حواشی و درگیری های فراوانی به سرانجام رسید. بازیکنان و اعضای دو تیم بعد از به صدا در آمدن سوت سرانجام مسابقه، با هم درگیر شدند و این موضوع نتیجه تساوی یک - یک بازی را تحت تاثیر خود قرار داد.

واکاوی اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان، حواشی از کجا شروع شد؟

گزارش داوران و ناظران مسابقه به زودی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال خواهد شد و به نظر می رسد محرومیت ها و یا جرایمی برای متخلفان در نظر گرفته شود.

کاوه علی اسماعیلی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس می گوید این حواشی ریشه در تجمع و حمله هواداران سپاهان به اتوبوس پرسپولیسی ها دارد که از بدو ورود کاروان سرخپوشان به اصفهان شروع شده است. از سوی دیگر علی ناظری مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان تاکید می کند پرسپولیسی ها از بدو ورود به اصفهان تولید حاشیه کرده است.

مشروح مناظره ناظری و علی اسماعیلی در ارتباط با اتفاقات رخ داده در جریان بازی پرسپولیس و سپاهان در برنامه تهران ورزشی به این شرح است:

کاوه علی اسماعیلی: فوتبال ایران روز بدی را سپری کرد. بازی حساسی بود و این می تواند اولین مستمسک داستان باشد. از لحظه ورود پرسپولیس به اصفهان اتفاقات شروع شد. با انرژی و روحیه بالا و با تصور اینکه قرار نیست دیگر بین پرسپولیس و سپاهان اتفاق بدی رخ بدهد وارد اصفهان شدیم ولی اتفاقات باورنکردنی رقم خورد؛ تا جایی که راننده اتوبوس ما مجبور شد دو بار جهت خود را به خاطر تجمع هواداران سپاهان که دیگر احترامی برایمان قائل نبودند، عوض کند. از یک جهت فرعی به هتل رفتیم تا جایی که به جلسه هماهنگی هم با تاخیر رسیدیم. وقتی وارد هتل شدیم، با هواداران سپاهان روبرو شدیم و شعارهایی علیه پرسپولیس داده شد. با این حال رفتاری نداشتیم و بازیکنان فوری وارد اتاق هایشان شدند. از دیروز صبح اتفاقات عجیب تر شروع شد.

علی ناظری: آقای اسماعیلی و پیروانی ادعا می کنند نتوانستند از هتل به سمت استادیوم بیایند که این صحت ندارد. هواداران خود پرسپولیس آنجا تجمع کرده بودند. نمی دانم این ادعا نشات گرفته از کجا است ولی مستنداتمان را برای کمیته انضباطی آماده کرده ایم. چنین تجمعاتی نداشته ایم. بازی خوبی بود. آخر بازی هم فیلم هایی منتشر شد که یکی از بازیکنان پرسپولیس به تصویربردار حمله می کند. فیلم ها مشخص است. نمی دانم چرا این کار را کردند و دوربین آن خبرنگار و تصویربردار را زمین زدند و شکستند. آقای پیروانی چند بار بحث امنیت را اعلام کرد و گفت امنیت نداریم. اخباری هم از رختکن -پرسپولیس- بیرون می آمد که ما محبوس شدیم و جرثقیل جلوی هتل آمده است ولی نمی دانم از کجا نشات گرفته بود.

علی اسماعیلی: دوست نداریم وارد حواشی بیشتری شویم و اتفاقاتی رخ بدهد که رابطه دو باشگاه از این هم بدتر شود. ناظری در باشگاه سپاهان نقشی را بر عهده دارد که مجبور است صحبت هایی را در دفاع از هوادارانشان مطرح کند ولی ما بر اساس مسائل واقعی صحبت می کنیم. دو ساعت و نیم بعد از پایان بازی در استادیوم بودیم و اجازه خروج به ما داده نشد. دلیلش را خود ناظری می داند. لحظه خروج از هتل هواداران خودمان حضور داشتند ولی مقابل اتوبوسی که داشت به سمت هتل حرکت می کرد اتفاقاتی رخ داد. خود ناظری می داند. لحظه به لحظه اتفاقات ضبط شده است. یک فیلم هم هست که هواداران ما دارند کتک می خورند. این فیلم را برای هرکسی که بخواهد و مراجع قضایی فدراسیون ارسال می کنم. حتی دو سه مرتبه صدای انفجار نارنجک های دستی را شنیدیم که به آن اشاره ای نکردیم ولی در مستندات آورده ایم. وقتی به سمت استادیوم می رفتیم بارها با مزاحمت هایی روبرو شدیم. لحظه ورود به استادیوم هم تونلی از افرادی که پرچم سپاهان را حمل می کردند برای اتوبوس ایجاد شد. به دروغ از طرف راننده ای که ما را همراهی می کرد گفتند به اتوبوس خسارت وارد شده است. ما نگفتیم خسارت به اتوبوس وارد شده بلکه گفتیم به اتوبوس ما حمله شد. هواداران سپاهان با دو دست روی اتوبوس ما می کوبیدند و داخل اتوبوس صدای بدی می آمد. بچه ها با ترس وارد استادیوم شدند. فکر می کنم این ایجاد یک شرایط نا امن برای تیم میهمان باشد.

ناظری: ما که مسئله ای با شما نداریم. شما از لحظه ای که وارد اصفهان شدید تعداد خبری که تولید کردید را چک کنید. ببینید تولید خبر شما چیست. برای ما را هم ببینید. این طور حرف زدن دور از اخلاق است. از لحظه ای که وارد شدید فقط تولید حاشیه ای کرده اید. ما اصلاً سکوت کردیم. بنده اولین نفر از باشگاه سپاهان هستم که روی خط آمده ام و دارم صحبت می کنم. چیزی که می گویید نبوده است. یکی از رسانه های اصفهان با دو راننده اتوبوس صحبت کرده است. مصاحبه راننده اتوبوس موجود است. مستندات را به کمیته انضباطی ارائه بدهید. شما با چند اسکورت انتظامی به استادیوم آمدید. چطور به اتوبوس حمله شده که آسیب ندیده است؟ شما هیجانی صحبت می کنید و می گویید اضطراب وارد شده؛ این اضطراب از کجا بوده است؟ وقتی با این حجم اسکورت انتظامی داخل استادیوم آمده اید چطور می گویید حمله شده است؟ برای خروج از استادیوم مسئله ای نبوده است و نیروی انتظامی می خواسته شما را مستقیم تا فرودگاه اسکورت کند. می گویید چرا این حواشی همیشه در سفر پرسپولیس به اصفهان رخ می دهد. علتش مشخص است. وقتی آقای پیروانی و دوستان پرسپولیس وارد اصفهان می شوند از همان ابتدا تولید حاشیه می کنند و حجم هیجان را بالا می برد. ما در این سه چهار روز تولید محتوا نداشتیم و هیچکس صحبت نکرد. دوستان در باشگاه پرسپولیس قدم به قدم تولید حاشیه کردند. آقای اشرف تا شروع بازی 10 مصاحبه انجام داد.

اسماعیلی: می دانستیم این اتفاقات رقم می خورد. یک روز قبل از سفر به اصفهان، نامه ای به سازمان لیگ زدیم. حتی ماجرای موتورسوارها -در اصفهان- را به سازمان لیگ گفتیم. بیرون از زمین اتفاقاتی رخ می دهد که باعث می شود به سازمان لیگ نامه بزنیم. ناظری در جلسه هماهنگی حضور داشتند. فتاحی -سرپرست سپاهان- گفت شما به سازمان لیگ نامه زده اید. بله چون می دانستیم چه اتفاقی رخ می دهد. به نامه نگاری ما اعتنایی نشد. این اتفاقات باید در مرجع بالاتری پیگیری شود و هر بحثی انجام بدهیم دوستی ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

ناظری: اصلاً این طور نیست. ما با شما و بچه های پرسپولیس مسئله ای نداریم.

علی اسماعیلی: این دوستی معنای خوبی پیدا نمی کند. شما می گویید ما نگفتیم اتوبوس آسیب دیده و یک خبرنگار از اصفهان سراغ راننده می رود و می گوید پرسپولیسی ها ادعا کرده اند اتوبوس آسیب دیده است. ما کجا ادعا کردیم؟

ناظری: آقای اشرف. او مصاحبه کرد و گفت نمی توانیم از رختکن خارج شویم.

علی اسماعیلی: من 18 سال در مطبوعات بوده ام ولی آدمی که داشت از بازیکنان پرسپولیس فیلم می گرفت را تا الان ندیده بودم. تجربه دیگری در بازی فولاد با استقلال رخ داد. شما دیدید چه ماجرایی پیش آمد. به هر حال هر بازیکن و مربی بعد از پایان مسابقه تحت فشار قرار گرفته است. آن آدم بدون مجوز شروع کرد از نزدیک فقط از بازیکنان پرسپولیس فیلم گرفت و همراهشان حرکت کرد. این باعث شد بازیکن با اخلاقی مثل وحید امیری هم واکنش نشان بدهد. کوچک ترین بی احترامی نشد. آخرش هم عزت پورقاز بی دلیل به سیدجلال حمله کرد و توپ را به سمت تونل شوت کرد.

ناظری: پورقاز بازیکن با اخلاق ما است.

علی اسماعیلی: بله تعجب ما هم از همین است.

ناظری: دوست شما که آرم پرسپولیس روی ماسکش بود به تصویربردار حمله کرد.

علی اسماعیلی: چرا تصویربردار شما باید از ما فیلم بگیرد؟ چه دلیلی دارد؟ اصلاً دلیل انتخاب شعارهای سپاهان در طول بازی چه بود؟

ناظری: پخش شعارها زمان مشخصی دارد. چه شعاری داده شد؟

علی اسماعیلی: محتوای شعار را شنیدید؟

ناظری: این شعارها از ابتدای لیگ دارد پخش می شود.

علی اسماعیلی: ناظر بازی بعد از مسابقه گفت که یک مسئول از داخل اصفهان به من گفت توهین به تیم مقابل اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکاوی اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان، حواشی از کجا شروع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان، حواشی از کجا شروع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید