واگذاری 32 هکتار از اراضی پردیسان به ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 32 هکتار اراضی در پردیسان قرار است در اختیار ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی قرار بگیرد تا شرایط خوبی را در تأمین مسکن برای آنها به وجود آورد.

واگذاری 32 هکتار از اراضی پردیسان به ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، محمد پژمان امروز در هفتمین ستاد بازآفرینی پایداری شهری که در استانداری قم برگزار گردید، مطرح نمود: بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده به تنهایی از عهده دستگاه های اجرایی برنمی آید و احتیاج به مشارکت همگانی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر مردم، ضرورت و اهمیت بازآفرینی را در افزایش ارزش اضافه کرده بافت ها بدانند و مشارکت لازم را داشته باشند بسیاری از طرح ها با سرعت بیشتری تحقق می یابد.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی، حاشیه نشینی و تبعات اجتماعی آن است. باید حاشیه نشینی را با اجرای صحیح مصوبات بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده مهار کرد.

پژمان اعلام کرد: قم به عنوان کلان شهر مذهبی در معرض مهاجرت واقع شده است و این امر به حاشیه نشینی دامن می زند.

وی اظهار کرد: بازآفرینی در بافت های تاریخی نیز ساز و کار خاص خود را احتیاج دارد و باید تمهیداتی اندیشید که بازآفرینی به بهترین نحو در بافت های تاریخی انجام گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در قم بافت های فرسوده زیادی وجود دارد که در این باره یکی از سیاست های دولت دوازدهم، تفویض اختیارات و امور در بازآفرینی به دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واگذاری 32 هکتار از اراضی پردیسان به ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 32 هکتار از اراضی پردیسان به ساکنان سکونت گاه های غیر رسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید