ووشو نابود شده ای که قهرمان جهان شد، انتها حضور 13 ساله علی نژاد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، خبرنگاران - گروه ورزشی: ووشو ایران سال 98 را با دو رویداد رسمی و البته با اهمیت پشت سر گذاشت، ولی آنچه بیش از هر چیزی در این رشته جلب توجه کرد، نه دفاع از عنوان قهرمانی که رفتن مهدی علی نژاد، از این فدراسیون بود.

ووشو نابود شده ای که قهرمان جهان شد، انتها حضور 13 ساله علی نژاد

علی نژاد که 13 سال قبل فدراسیون پلمپ شده بر اثر تخلفات فراوان را تحویل گرفته بود، با اتخاذ استراتژی مناسب از آن انزوا خارج کرد و با آغاز سیر صعودی و سرمایه گذاری روی رده های سنی پایه پله پله بالا آمد و در نهایت ووشو را با عنوان قهرمانی جهان تحویل سرپرست داد و روی صندلی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش نشست.

بدون شک و بی اغراق باید مطرح نمود که ووشو یکی از بی حاشیه ترین و پیروز ترین رشته های ورزشی ایران در سالهای اخیر بود که عناوین متعدد و با ارزشی در آسیا و جهان کسب کرد و در کنار کوله باری از مقام های با ارزش، اکنون در رأس تصمیم سازی ووشو جهان قرار گرفته است و این اهمیت و ارزش فوق العاده ای دارد.

ووشو ایران در سالی که گذشت دو عنوان نایب قهرمانی جوانان در آسیا و قهرمانی بزرگسالان جهان را کسب کرد که دومی اهمیت دو چندانی داشت.

نایب قهرمانی جوانان

دهمین دوره رقابت های جوانان آسیا، در برونئی برگزار شد و در پایان تیم جوانان ایران در بخش ساندا با کسب 6 طلا، یک نقره و چهار برنز بعد از چین عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. در مجموع تالو و ساندا نیز تیم کشورمان در مکان سوم ایستاد.

سهیل موسوی، یونس شهرکی، شاهین بنی طالبی، حسن لطفی، قرنی ابراهیمی، آرین افراز و مهدی اکبری مدال طلا، نازنین بازدار، ستایش تک فلاح، علی شکروی، مهراسا عبدالهی و هستی صدیقی مدال نقره و شاهین بنی طالبی (2 مدال)، تیم دوئلین دختران (متشکل از فاطمه جزینی و منیره پناهی)، نازنین بازدار، منیره پناهی، علی ظفری، سیدمهدی رضوی، آیدا حیدری، یاسمن باقرازده، امیرعلی میلابی و محمدعلی مجیری نیز مدال برنز در این مسابقات کسب کردند.

کار بزرگ سانداکاران

بعد از جوانان، نوبت به درخشش تیم ملی بزرگسالان در رقابتهای جهانی رسید. پانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان با حضور ووشوکارانی از 102 کشور به میزبانی چین در شهر شانگهای برگزار شد و تیم ایران در بخش ساندا دست به کار بزرگی زد و در مجموع مردان و زنان با هشت نماینده هشت مدال طلا کسب کرد و برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت و چین که مهد این رشته محسوب می شود را در خانه اش شکست داد. الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی طلایی ایران در این مسابقات بودند.

در مجموع 2 بخش ساندا و تالو تیم ملی ووشوی ایران با 9 مدال طلا، دو نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. چین با 14 طلا، یک نقره و یک برنز اول شد و هنگ کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام سومی دست یافت. این بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشوی ایران از نظر مدال آوری در مجموع 2 بخش زنان و مردان در مسابقات جهانی محسوب می شود.

مجیری و طلای 24 عیار

در کنار قهرمانی تیم ملی در شانگهای کسب مدال طلا در بخش تالو اهمیت ویژه ای برای ووشو ایران داشت. محمدعلی مجیری جوان 18 ساله مرد شگفتی ساز تالو ایران بود که پیروز به کسب مدال طلای 24 عیار شد. 2 نشان نقره هانیه رجبی و برنز زهرا کیانی عملکرد فوق الهاده تالوکاران را تکمیل کرد.

تقویم فشرده پیش روی سرپرست

با رفتن علی نژاد، علیرضا خسروی از چهره های نام آشنای ووشو ایران به عنوان سرپرست فدراسیون ووشو منصوب شد. وی در کنار اینکه باید شرایط را برای برگزاری مجمع فدراسیون فراهم کند، با یک تقویم فشرده ووشو در سال 99 کار نیز روبرو است.

مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در هند، جوانان جهان در مراکش، جام جهانی ساندا و تالو در چین و استرالیا و قهرمانی جهان تای چی در ایتالیا مهمترین برنامه های برون مرزی فدراسیون ووشو است که در کنار تقویم داخلی باید همانند قبل به خوبی امور مربوط به آن اجرایی شود و شاید بهتر باشد تا وزارت ورزش هر چه زودتر تکلیف برگزاری انتخابات در این فدراسیون را مشخص کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ووشو نابود شده ای که قهرمان جهان شد، انتها حضور 13 ساله علی نژاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووشو نابود شده ای که قهرمان جهان شد، انتها حضور 13 ساله علی نژاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید