پرتاب 60 گلوله خمپاره از افغانستان به پاکستان، مردم وزیرستان تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از راشا تودی، ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده ارشد نیروهای ناتو در اروپا تاکید کرد حتی اگر افغانستان پیمان راهبردی واشنگتن و کابل را امضا نکند، نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آوریل سال 2014 از این کشور خارج می شوند.

پرتاب 60 گلوله خمپاره از افغانستان به پاکستان، مردم وزیرستان تظاهرات کردند

خبر دیگر اینکه مقامات مرزی پاکستان از کشته شدن شش نفر بر اثر پرتاب 60 گلوله خمپاره از خاک افغانستان به مناطق مرزی پاکستان در منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی در شمال غرب این کشور و انتقال مجروحین به بیمارستان برای معالجه خبر دادند.

رسانه های پاکستانی همچنین از ویران شدن چندین ساختمان و فروشگاه بر اثر این حمله خمپاره ای خبر داده و گزارش دادند که این حمله خمپاره ای تظاهرات مردم وزیرستان جنوبی را به همراه داشت و بزرگراه اصلی این شهر نیز مسدود شد.

احتمال می رود که نیروهای مرزی افغانستان و نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان موسوم به ایساف به بهانه مبارزه با طالبان، گلوله های خمپاره ای را از افغانستان به خاک پاکستان شلیک کرده باشند.

رسانه های پاکستانی همچنین از دیدار عامر ریاض و ونود بهاتیا فرماندهان عملیاتی ارتش پاکستان و هند با هدف مصاحبه درباره تنش های مرزی میان دو کشور خاتمه پس از ماهها تلاش خبر دادند.

این دیدار پس از آن صورت می گیرد که فرمانده عملیاتی ارتش پاکستان از همتای هندی خود خواسته تا روز 24 دسامبر (سوم دی ماه) درباره تنش های مرزی با یکدیگر در اسلام آباد مصاحبه کنند.

در صورت برگزاری این جلسه، این اولین دیدار فرماندهان عملیاتی ارتش دو کشور در 14 سال گذشته خواهد بود و از اهمیت زیادی برخوردار است.

نیروهای هندی همواره مدعی تیراندازی نیروهای پاکستانی به پست های مرزی هند در منطقه پونچ و نقض مکرر آتش بس از سوی نظامیان این کشور از اول ژانویه سال جاری میلادی تا به امروز بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پرتاب 60 گلوله خمپاره از افغانستان به پاکستان، مردم وزیرستان تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب 60 گلوله خمپاره از افغانستان به پاکستان، مردم وزیرستان تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید