پرداخت 18میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری روستایی و صنایع دستی، 291 پروژه گردشگری در خراسان رضوی در حال ساخت است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از 291 پروژه در حال ساخت گردشگری در این استان اطلاع داد و گفت: بخشی از این پروژه ها تا سرانجام امسال و بقیه آن در صورت تامین منابع تا سه سال دیگر ساخته می گردد.

پرداخت 18میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری روستایی و صنایع دستی، 291 پروژه گردشگری در خراسان رضوی در حال ساخت است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از قدس آنلاین، احمد دیناری، با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بیشتر برای ساخت هتل آپارتمان ها، هتل ها، آژانس های مسافرتی، تاسیسات گردشگری و مراکز تفریحی است، اعلام کرد: رویکرد ما این است که سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در شهرستان هایی که ظرفیت و پتانسیل کافی برای جذب گردشگر را دارند، ببریم و آنها را از تکثر ساخت تاسیسات گردشگری به سوی ایجاد مراکز تفریحی تشویق کنیم.

وی با اشاره به اینکه 291 پروژه در حال ساخت گردشگری در خراسان رضوی با 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سبب ایجاد شغل برای 11 هزار نقر شده است، ادامه داد: حدود 70 درصد سرمایه گذاری های خارجی برای ساخت هتل ها صورت می گیرد و سرمایه گذاران افغانستانی بیشترین سرمایه گذاری را در بخش گردشگری مشهد و خراسان رضوی انجام می دهند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی سرمایه گذاری برای ساخت هتل و تاسیسات گردشگری را به دلیل کمتر بودن مدت ساخت آنها سریع تر دانست و متذکر شد: این نوع از سرمایه گذاری از گذشته تاکنون رایج بوده است.

دیناری با بیان اینکه سال گذشته 180 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه های صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با کارمزد بانکی 4 و 6 درصد اختصاص یافت که سبب ایجاد 800 شغل جدید شده است، یادآور شد: در امسال، 50 میلیارد ریال یارانه تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی به متقاضیان و سرمایه گذاران در این استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری روستایی و صنایع دستی، ظرفیت های بسیاری در خراسان رضوی وجود دارد، علاوه بر اینکه می توان با ارائه تسهیلات به ایجاد و رونق مشاغل روستایی و ساخت اقامتگاه های بوم گردی یاری کرد، پتانسیل های شهرهایی از جمله مشهد، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور و بینالود را نیز ارتقا داد.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اراز خرسندی نسبت به استقبال روستاییان از پرداخت این تسهیلات، اعلام کرد: در سال گذشته حدود 4 میلیارد و 400 میلیون تومان یارانه حمایت از تسهیلات در نظر گرفته شد که حدود 50 درصد آن یعنی 2 میلیارد و 600 میلیون تومان آن به متقاضیان اختصاص یافت، در امسال، مبلغ این یارانه به 5 میلیارد تومان رسیده است.

دیناری با بیان اینکه این یارانه به طرح های در حال ساخت تعلق می گیرد، متذکر شد: در صورتی که این پروژه ها به بانک ها معرفی گردد، یارانه حمایت از تسهیلات نیز پرداخت می گردد.

وی با تاکید بر اینکه زین پس موافقت اصولی تاسیسات گردشگری به وسیله سامانه الکترونیکی صادر می گردد، گفت: کاهش هزینه ارائه خدمات، دسترسی مناسب متقاضیان به اطلاعات و خدمات دولتی، ساماندهی و یکپارچه سازی طرح های گردشگری برای اجرای مفاد آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری مصوبه هیات وزیران همراه با تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و کوتاه تر شدن فرآیند ها از جمله اهداف این فعالیت است.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: آدرس اینترنتی این سامانه www.My.ichto.irاست و کلیه کسانی که قصد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هستند باید درخواست خود را در این سامانه ثبت و مراحل بعدی را به وسیله همین سامانه بدون مراجعات حضوری پیگیری نمایند.

منبع: میراث آریا

به "پرداخت 18میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری روستایی و صنایع دستی، 291 پروژه گردشگری در خراسان رضوی در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 18میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری روستایی و صنایع دستی، 291 پروژه گردشگری در خراسان رضوی در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید