پژوهش جدید رویان در حوزه سلول درمانی، پیشگیری از سرطان با از بین بردن سلول های بنیادی سرطان ساز

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رئیس پژوهشگاه رویان گفت: روی درمان و پیشگیری از سرطان با تمرکز بر سلول های بنیادی سرطان ساز تحقیق می کنیم تا با شناسایی، بررسی رفتار و از بین بردن سلول هایی که سرطانی می شوند به پیشگیری از سرطان کمک کنیم.

پژوهش جدید رویان در حوزه سلول درمانی، پیشگیری از سرطان با از بین بردن سلول های بنیادی سرطان ساز

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینکی باهوش آخرین فعالیت های اجرا شده در این پژوهشگاه در زمینه درمان سرطان ها را تشریح کرد و اظهارداشت: امروزه شاهد رشد تعداد مبتلایان به سرطان در جامعه هستیم و پیرو نیاز به درما ن های جدید، رویان مطالعه سرطان ها را آغاز کرد.

به گفته وی، در حال حاضر درمان های متداول برای سرطان، برداشتن تومور سرطانی و شیمی درمانی است که عواقب مخصوص به خود را دارد و نتایج آنها هم تا به امروز آزموده و دیده شده است.

وی گفت: در مطالعات رویان تمرکز بر سلول های بنیادی سرطان زا یا سرطان ساز است زیرا از دلایل ایجاد سرطان ها، سلول های بنیادی هستند و شناسایی و بررسی رفتار این سلول ها و هدف گیری و سپس از بین بردن آنها به تشخیص سلول هایی که سرطانی می شوند و پیشگیری از سرطان کمک می کند.

وی گفت: ایده آل نهایی در این طرح های تحقیقاتی درمان این است که سلول های بنیادی ای که باعث سرطان می شوند از بین بروند.

پیوند سلول های بنیادی خون محیطی برای درمان سرطان

وی گفت: در حال حاضر هم به صورت عملیاتی شرکتی در زیرمجموعه رویان، نگهداری سلول های بنیادی خون محیطی و مغز استخوان را انجام می دهد و با نظر پزشک پیوند سلول های بنیادی خون محیطی در درمان سرطان ها استفاده می شود.

وی ادامه داد: برای ورود جدی به مقوله مطالعه سرطان ها و یافتن درمان های جدید برای سرطان، یک پایگاه تحقیقات سرطان در شهر بابل راه اندازی کردیم و با یک برنامه تحقیقاتی مدون، تحقیقات رویان روی سلول های بنیادی سرطان زا به بابل منتقل شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پژوهش جدید رویان در حوزه سلول درمانی، پیشگیری از سرطان با از بین بردن سلول های بنیادی سرطان ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش جدید رویان در حوزه سلول درمانی، پیشگیری از سرطان با از بین بردن سلول های بنیادی سرطان ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید