پیاده روی و افکار مثبت دو راه حل کنترل استرس

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، استاد دانشگاه لاوال کانادا گفت: ورزش به ویژه پیاده روی روزانه و داشتن افکار مثبت دو راه چاره مهم کنترل و کاهش استرس به شمار می روند.

پیاده روی و افکار مثبت دو راه حل کنترل استرس

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش پروفسور محمدرضا صادقی در همایش آموزش عملی تنش زدایی برای کنترل استرس در مشهد اضافه کرد: استرس یک واژه کلی است که بیشتر جنبه فیزیکی و جسمانی دارد و به دو بخش خوب و بد تقسیم بندی می گردد.

وی گفت: در روانشناسی وقتی از استرس صحبت می گردد منظور استرس بد است، افکار منفی باعث اضطراب، هیجانات و احساس های منفی در فرد می شوند در حالی که با آرامش و فکرهای مثبت می توان استرس را کنترل کرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: آرامش مقوله فردی است لذا افراد می توانند روی خودشان کار کنند و اضطراب و استرس هایشان را کنترل کنند.

وی ادامه داد: اضطراب بالا و داشتن آرامش رابطه معکوس دارند به طوری که هرچه اضطراب بالاتر رود، آرامش پایین تر می آید و زمانی که آرامش بالایی داریم، روی خودمان کنترل داریم و اضطراب به مراتب پایین تر می آید.

استاد دانشگاه های لاوال و فونکتون کانادا ادامه داد: برای این که زندگی خوبی داشته باشیم، باید بتوانیم استرس های روزمره را کنترل کنیم و تکنیک تنش زدایی تدریجی ماهیچه ای یکی از راهکارها در این زمینه است.

وی با آموزش این تکنیک به شرکت کنندگان در همایش گفت: تکنیک تنش زدایی تدریجی و ماهیچه ای یکی از روش های طبیعی تنش زدایی است و با اجرای این تکنیک یک نوبت در روز می توان استرس ها را به کنترل در آورد.

وی تنفس عمیق را یکی از ارکان تکنیک فوق عنوان و تأکید کرد: در تنفس عمیق انجام دم به مدت دو ثانیه، نگه داشتن تنفس به میزان دو ثانیه و بازدم به مدت چهار ثانیه طول می کشد.

وی ادامه داد: با اجرای تکنیک مزبور ماهیچه های مختلف بدن شامل گردن، دست، شانه، انگشتان، شکم، کمر، صورت، ران، چشم و کف دست منبسط شده و استرس ها کاهش می یابند.

همایش آموزش عملی تنش زدایی برای کنترل استرس به همت انجمن روانشناسی خراسان رضوی و دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

منبع: ایرنا

منبع: تسنیم

به "پیاده روی و افکار مثبت دو راه حل کنترل استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی و افکار مثبت دو راه حل کنترل استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید