کنفرانس مبارزه با قاچاق انسان در غیاب ایران نتیجه نمی دهد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، خبرنگاران: وزیر مهاجرت استرالیا با اشاره به برگزاری کنفرانسی با موضوع قاچاق انسان در جاکارتای اندونزی طی امروز گفت: حضور ایران در این نشست قطعی نشده که در نتیجه دستیابی به هرگونه دستاوری در این کنفرانس با تردید روبرو شده است.

کنفرانس مبارزه با قاچاق انسان در غیاب ایران نتیجه نمی دهد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از پایگاه اینترنتی دِ استرالین، تونی بورک، وزیر مهاجرت استرالیا گفت، کنفرانسی که با موضوع قاچاق انسان امروز در جاکارتا برگزار خواهد شد فرصتی است برای توجه بیشتر به توافقی است که استرالیا اخیر با گینه نو انجام داده است.

وی اضافه نمود: به دلیل اینکه هنوز حضور ایران به عنوان مهمترین کشور مهاجر فرست، در این نشست قطعی نشده است، امید به دستیابی به هرگونه دستاوردی در این کنفرانس با تردید روبرو است.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیا گفت، 11 کشور برای شرکت در این کنفرانس اعلام آمادگی نموده اند. در بین آنها کشورهای مهم مهاجر فرست و کشورهایی که در جهت عبور مهاجران قرار دارند، نظیر افغانستان، سری لانکا، مالزی، تایلند، گینه نو و فیلیپین حضور دارند. اما ایران هنوز تصمیم خود برای شرکت در این کنفرانس را اعلام ننموده است که این مسئله تاثیرگذاری نشست را زیر سوال می برد. برگزاری این کنفرانس در جریان سفر ماه گذشته کوین راد، نخست وزیر استرالیا به جاکارتا، از سوی رئیس جمهور اندونزی اعلام شد.

این در حالی است که اخیرا مقامات استرالیایی برای دومین بار در چند روز اخیر یک قایق حامل بیش از 200 مهاجر را متوقف نموده اند. در بین 209 مسافر این قایق، یک کودک حضور داشت که به گفته مسافران در جهت بین اندونزی تا جزیره کریسمس متولد شده بود. مدت زمان سفر از اندونزی به جزیره کریسمس بین دو تا 5 روز طول می کشد.

وزیر مهاجرت استرالیا گفت، با گینه نو توافق شده است که پناه جویان را در جای دیگری اسکان دهند تا کشورهای دیگری تصمیم به پذیرش آنها بگیرند.

بروک اضافه نمود: وزیر امور خارجه استرالیا اعلام نموده است که از نظر گینه نو، اگر کشورهای دیگری مایل به یاری باشند، آنها کاملا آمادگی پذیرش این یاری ها را دارند و توافقات صورت گرفته نیز به همین منظور بوده است.

وی در ادامه گفت، کنفرانسی که با موضوع قاچاق انسان در جاکارتا برگزار می گردد به استرالیا اجازه خواهد داد تا همکاری های منطقه ای برای حل این مشکل را گسترش دهد.

وزیر مهاجرت استرالیا همچنین گفت: من انتظار دارم که این کنفرانس فرصتی برای ادامه حرکت و همکاری برای حل این مشکل منطقه ای باشد.

66

منبع: تسنیم

به "کنفرانس مبارزه با قاچاق انسان در غیاب ایران نتیجه نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس مبارزه با قاچاق انسان در غیاب ایران نتیجه نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید