گرانفروشی در صدر شکایات مردمی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران بیان کرد که بیشترین شکایات مردمی در چهار ماهه نخست سال جاری مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه بوده است.

گرانفروشی در صدر شکایات مردمی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از ایسنا، یداله صادقی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری 15 هزار و 500 شکایت صنفی در سامانه 124 ثبت شده است.

به گفته وی دراین بازه زمانی 9936 مورد گزارش تلفنی و 5577 مورد گزارش حضوری به سامانه 124 رسیده است که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی داشته است.

صادقی اضافه کرد: از مجموع شکایت های وارده، 4277 مورد متخلف شناخته شده که بیشترین شکایات مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه بوده است.

بعلاوه به گفته رئیس سازمان صمت استان تهران بیشترین کالا های هدف بازرسی نان، مرغ، میوه و تره بار و روغن نباتی بوده است.

لازم به ذکر است که طبق قانون نظام صنفی گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب ازجمله مهم ترین تخلفات صنفی است.

بعلاوه بر اساس قانون صنفی باید عایدی های ناشی از جریمه های دریافتی به حساب خزانه واریز گردد و معادل آن در بودجه های سنواتی منظور و به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار اقتصادی ماده (44) این قانون به طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا در اجرای این قانون هزینه نمایند، اما اتاق اصناف بار ها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه نموده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "گرانفروشی در صدر شکایات مردمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانفروشی در صدر شکایات مردمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید