گفتمان اقتصاد در صنعت فضایی کشور ایجاد شد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از سازمان فضایی ایران، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه آنالیز پیشرفت پروژه ها و اقدامات سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی گفت: گفتمانی جدید در حوزه فضایی کشور ایجاد گردیده که یکی از این اقدامات، ایجاد گفتمان اقتصاد در صنعت فضایی کشور است.

گفتمان اقتصاد در صنعت فضایی کشور ایجاد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سازمان فضایی ایران اسناد راهبردی و نظام برنامه ای مناسبی تدوین گردیده که باید هرچه سریع تر پیاده سازی و اجرایی گردد. این برنامه ها باید اشتغال محور و دارای خروجی شفاف و کاربردی باشد و در بدنه سازمان فضایی ایران پیاده سازی و به اجرا برسد.

آذری جهرمی، پژوهشگاه فضایی را محوری جهت ارتباط با دانشگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت علمی موجود بیان کرد و گفت: فراوری علم بسیار مهم است و این مساله باید با نگاه به نیازهای اساسی کشور، دارای خروجی ملموس برای جامعه باشد. ضمن اینکه صنعت فضایی کشور باید متناسب با پیشرفت های پژوهشی رشد و توسعه یابد و از ظرفیت های علمی موجود در کشور استفاده حداکثری گردد.

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه دولت و وزارت ارتباطات از برنامه های فضایی کشور به صورت جدی حمایت می نماید و خواهان تسریع در روند انجام پروژه ها است، اضافه نمود: توسعه فناوری فضایی در کشور بسیار حائز اهمیت است و اکنون که در طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های تحقیقاتی به بلوغ رسیده ایم، باید پروژه های تعریف گردیده در این حوزه به سمت پروژه های کاربردی و ارائه خدمت به جامعه سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از داده های ماهواره ای در جهت برطرف نیازهای جامعه و حل چالش های موجود مانند محیط زیست، مدیریت منابع آب، کشاورزی، هواشناسی و غیره گفت: در راستای استفاده و بهره برداری از این فناوری، آزادسازی داده های غیرحاکمیتی می تواند اولین گام اساسی باشد و با تبدیل این داده ها به ارزش اضافه نموده، می توان به افزایش بهره وری مخصوصا در بخش کشاورزی کمک شایانی نکرد.

جهرمی با بیان اینکه دشمنان با سیاه نمایی و اشاعه اطلاعات غلط سعی دارند فعالیت های پژوهشی و علمی کشور در حوزه فضایی را وارونه جلوه دهند، گفت: فعالیت های فضایی ما کاملا صلح آمیز و در راستای ارائه خدمات کاربردی مفید به جامعه و مردم است که باید با توسعه روابط و حضور موثر و فعال در مجامع بین المللی، از تمام ظرفیت ها در جهت تامین منافع ملی بهره گرفت.

منبع: mehrnews.com

به "گفتمان اقتصاد در صنعت فضایی کشور ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتمان اقتصاد در صنعت فضایی کشور ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید