40 میلیون دلار یاری بشردوستانه آمریکا، به گوایدو رسید!

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، ایرنا نوشت: دولت آمریکا میخواهد بودجه بیش از 40 میلیون دلاری مربوط به یاری های بشردوستانه برای منطقه آمریکای مرکزی را قطع کند و آن را به فعالیت مخالفان در ونزوئلا اختصاص دهد.

40 میلیون دلار یاری بشردوستانه آمریکا، به گوایدو رسید!

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، آژانس توسعه بین المللی آمریکا به کنگره اعلام نموده که این بودجه برای مخالفان در ونزوئلا اختصاص می یابد که پاسخی به بحران در این کشور است.

این آژانس آمریکایی بیان کرد که این بودجه به خوان گوایدو رهبر مخالفان و گروههای حامی وی اختصاص می یابد و صرف فعالیت های حامیان مخالفان، آموزش، یاری های فنی و پروژه های مربوط به امور دموکراسی در ونزوئلا می گردد.

این بودجه پیشتر برای یاری به کشورهای گواتمالا و هندوراس در مقابله با چالش هایی همچون فقر و خشونت اختصاص یافته بود. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سال گذشته اعلام نموده بود که وی تمامی یاری های مالی به کشورهای آمریکای مرکزی را قطع خواهد نمود مگر اینکه مسئولان این کشورها موج مهاجران به خاک آمریکا را مهار نمایند.

منتقدان ترامپ معتقدند قطع این یاری های مالی نتیجه معکوس بدنبال خواهد داشت.

یکی از منتقدان این طرح دولت ترامپ گفت: هدف این بوده که بودجه مخصوص یاری به فقرا در آمریکای مرکزی قطع و برای فعالیت های رهبر مخالفان و حامیان وی در ونزوئلا اختصاص یابد.

مسائل مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است.

بحران مالی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است.

طی سال های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تاکنون بحران سیاسی به بحران مالی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای کسب درآمد و به رغم مواجهه با تحریم های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم های مالی آمریکا مقابله کند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "40 میلیون دلار یاری بشردوستانه آمریکا، به گوایدو رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 میلیون دلار یاری بشردوستانه آمریکا، به گوایدو رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید