8 مرکز تخصصی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از راه اندازی 8 مرکز تخصصی صنایع دستی در سطح استان در سال 99 اطلاع داد.

8 مرکز تخصصی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری امروز شنبه 13 اردیبهشت ماه 99 با اشاره به این که افتتاح هشت مرکز تخصصی در امسال در دستور کار معاونت صنایع دستی این اداره کل قرار گرفته است، بیان نمود: مراکز تخصصی صنایع دستی باهدف حمایت از فراوری و فراوریکنندگان صنایع دستی و به منظور ارائه خدمات تخصصی در راستای فراوری و ارتقاء صندلی صنایع دستی استان راه اندازی خواهد شد.

او اظهار داشت: این مراکز که در شهرستان های گنبدکاووس، گرگان، بندر ترکمن، کلاله، مینودشت و بندر گز در رشته های سفال، رودوزی سنتی، نمدمالی و... افتتاح می گردد، زمینه اشتغال بیش از 69 نفر را در حوزه صنایع دستی در سطح استان فراهم خواهد نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: زندگی اقوام مختلف در استان گلستان موجب شده تا تنوع خوبی در محصولات صنایع دستی استان ببینیم و وجود 28 رشته بومی و حدود 80 رشته رایج و فعال، نتیجه حضور این قومیت های مختلف و با اصالت در این استان است.

او یادآور شد: در حال حاضر 13 مرکز تخصصی و خلاق صنایع دستی در شهرستان های رامیان، گالیکش، کردکوی، آق قلا، علی آبادکتول، گرگان، مینودشت، گمیشان و گنبدکاووس با اشتغال 176 نفر در حال فعالیت است.

منبع: میراث آریا

به "8 مرکز تخصصی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مرکز تخصصی صنایع دستی در استان گلستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید