90 شبکه قنات در شیراز خشک گردیده است

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، جهانبخش میرزاوند ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعی های برق در شیراز موجب مشکلاتی برای فضای سبز گردیده، اضافه کرد: ناچاریم برای آبیاری فضای سبز شهری در روز اقدام کنیم.

90 شبکه قنات در شیراز خشک گردیده است

وی با بیان اینکه پیشرفت حاصل گردش آزاد اطلاعات است، عنوان نمود: شیراز و اهواز به گردش آزاد اطلاعات توسط شهرداری های کلان شهرها نپیوستند.

میرزاوند در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام اینکه 108حلقه چاه در مدار آبیاری فضای سبز شیراز است که مستقل عمل می نمایند، گفت: مطالعه آب بر مبنای چاه های شاهد بوده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اظهار داشت: شیراز دو سفره سطحی و عمیق دارد که سفره سطحی آن از بین رفته و حال و روز سفره عمیق هم خوب نیست زیرا که هزاران سال است پمپاژ می گردد.

وی در عین حال از خشکی خاک شیراز اطلاع داد و اضافه نمود: در قدیم شیراز شهری با خاک مرطوب بوده اما مدتها است که چاه های جذبی منسوخ گردیده و تبدیل به فاضلاب گردیده است و از سویی نفوذ آب باران به زمین کم گردیده و علت آن ساخت و سازهای شهری است.

میرزاوند در ادامه عنوان نمود: یکی از بهترین منابع برای نفوذ آب باریدن برف است که شیراز سالها شاهد بارش برف نیست، نکته مهمتر تغییر اقلیم و بالا رفتن درجه حرارت است.

وی با این وجود اضافه نمود: رطوبت نسبی هوا نسبت به گذشته کاهش یافته است و از این مهم تر، خشکسالی است که دست به دست هم داده که با بحران آب و خاک روبه رو شویم، زیرا که خاک هم اکنون قدرت نگهداری آب ورودی را ندارد.

میرزاوند یادآورشد: در گذشته نه چندان دور سفره های سطحی نفوذ آب را در پروفیل خاک مرطوب می ساخت، اما اکنون همه اینها باعث گردیده ریشه گیاهان به سطحی خشک برس؛ما برای این بحران برنامه داریم و شهرهایی که برنامه جامع دارند به ما مشاوره می دهند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز در عین حال اظهار داشت: به دنبال فراهم ساختن زیرساخت شبکه آب هستیم و فضای سبز را مبتنی بر یک برنامه جامع دنبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "90 شبکه قنات در شیراز خشک گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 شبکه قنات در شیراز خشک گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید