آیا هواوی اپل را شکست می دهد؟ ، تاکید غول فناوری چین بر حوزه هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، برند چینی هواوی در کوشش است تا اپل را در حوزه هوش مصنوعی شکست دهد. این موضوع به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که برند هواوی اخیرا از سوی دولت ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته است.

آیا هواوی اپل را شکست می دهد؟ ، تاکید غول فناوری چین بر حوزه هوش مصنوعی

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، مدتی است که برند چینی هواوی در کوشش است راهکارهایی را برای شکست دادن برندهای رقیب به کار گیرد. این راهکارها اکنون بیش از هر برندی در خصوص رقابت با اپل محسوس است.

این شرکت برای رقابت جدی تر با اپل چیپ پردازنده هوش مصنوعی Kirin 980 را منتشر کرد، این پردازنده هفت نانومتری است و برای ابزارهای متعددی کاربرد دارد .

تراشه های هفت هسته ای به عنوان نسل بعدی فناوری پردازش برای گوشی های هوشمند شناخته می شوند. بر همین اساس نیز هواوی خاطرنشان کرد که Kirin 980 می تواند در آینده در گوشی های هوشمند Mate 20 استفاده گردد.

پردازنده شرکت هواوی مدل Kirin 980 در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی IFA در برلین آلمان نمایش داده شد .این امر جاه طلبی های هوآوی و دیگر شرکت های چینی را نشان می دهدد که قصد دارند تکنولوژی های آمریکایی، مخصوصا تراشه ها را از بین برده و مغلوب نمایند.

تراشه های نسل قبلی 10 نانومتر بودند ولی اندازه کوچکتر هفت نانومتری اجازه می دهد که تراشه ها فضای کمتری در دستگاه ها بگیرند. اما اگر چه حجم آن کاهش یافته اما قدرت افزایش یافته است.

هواوی مدعی است که تراشه های جدید می تواند به دستگاه یاری کند تا 4500 تصویر را در یک دقیقه نشان دهد،این یعنی دو برابر بیشتر از توانایی Kirin 970نسخه قبلی.

اما هوآوی تنها غول الکترونیک نیست که تراشه خود را ارتقا می دهد. سامسونگ نیز چیپست خود را با نام Exynos طراحی می نماید. تراشه اپل نیز A11 Bionic نام دارد.

بزرگترین فراوری نمایندگان گوشی های هوشمند در جهان، تمرکز خود را در حوزه هوش مصنوعی قرار داده اند. این یکی از عواملی است که موفقیت اخیر شرکت هوآوی در غلبه بر اپل به عنوان بزرگترین گوشی هوشمند جهان در بازار سهام را نشان می دهد.

منبع: انتخاب

به "آیا هواوی اپل را شکست می دهد؟ ، تاکید غول فناوری چین بر حوزه هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هواوی اپل را شکست می دهد؟ ، تاکید غول فناوری چین بر حوزه هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید