دی کارموی جدید در راه فولاد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، قطبی اما انگار با تصویری که از آرش افشین در لیگ هفتم و هشتم داشته، او را برای پر کردن جای خالی مهاجم در تیمش انتخاب نموده است.

دی کارموی جدید در راه فولاد

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش ، حضور آرش افشین در تمرینات فولاد و احتمال به کارگیری او در پست مهاجم این تیم، ما را به یاد انتخاب پائولو دی کارموی برزیلی می اندازد در پرسپولیسی که آن روزها افشین قطبی سرمربی اش بود.

لیگ هفتم بود که افشین قطبی برای مربیگری را در فوتبال ایران تجربه می کرد. همان زمان در میان همه موفقیت هایی که کسب می کرد و محبوبیت هایی که برای خود می خرید، یک نقطه ضعف بزرگ بود که منتقدان را به سمت او حمله ور می کرد. پائولو دی کارمو که به انتخاب قطبی به پرسپولیس آمده بود، همان نقطه ضعف بزرگ بود.

همه نسبت به عملکرد بسیار ضعیف او انتقاد می کردند و قطبی به هیچ کدام از این نقدها توجهی نمی کرد. دی کارمو اما آنقدر ضعیف بود که بعد از پرسپولیس حتی یک پیشنهاد جدی هم نداشت و مجبور شد به کشورش برگردد و در برزیل مغازه پرنده فروشی باز کند. همان بازیکنی که قطبی او را آقای گل برزیل معرفی نموده بود و همه نقدها را به خاطرش به جان می خرید. قطبی اما با انتخاب دی کارمو همان زمان نشان داد که در انتخاب هایش کوچکترین وسواسی به خرج نمی دهد و بی هیچ چون و چرایی پیشنهادهایی که درباره بازیکنان به او می گردد را می پذیرد.

حالا قطبی به ایران بازگشته، این بار با پذیرفتن آرش افشین در تمرینات این تیم، تعجب همه را برانگیخته است. او با این کار نشان می دهد که همچنان هیچ چارچوب و معیاری برای انتخاب بازیکن ندارد که اگر این طور بود پیش از آنکه براساس ذهنیت پیشینش درباره افشین او را در تمرینات بپذیرد، قطعاً درباره اینکه در سال های اخیر در چه تیم هایی بازی نموده و چه عملکردی داشته، تحقیق می کرد و سپس تصمیم می گرفت.

درست است که همزمان با مربیگری افشین قطبی در پرسپولیس، آرش افشین بهترین روزهای فوتبالی اش را در فولاد خوزستان سپری می کرد اما این بازیکن بعد از شکستگی استخوان نازک نی پایش، دیگر هرگز نتوانست آن مهاجم آماده همیشگی گردد. این مصدومیت کهنه هر بار که وارد مسابقات رسمی می گردد به سراغ افشین می آید و مانع از این می گردد که عملکرد خوبی داشته باشد.

قطبی اما انگار هنوز با تصویری که از آرش افشین در لیگ هفتم و هشتم داشته، او را برای پر کردن جای خالی مهاجم در تیمش انتخاب نموده است.

البته که هنوز باشگاه فولاد با افشین قراردادی نبسته و او فعلاً در تمرینات این تیم حضور دارد اما حتی انتخاب او برای اضافه شدن به تمرینات از سوی قطبی نشان می دهد که او در لیگ ایران هنوز خود را به روز ننموده است و این اتفاق و تصمیم های بعد از آن می تواند صدمات جدی و جبران ناپذیری به فولاد و خود قطبی وارد کند.

بعد از تجربه تلخ دی کارمو برای قطبی، او حالا باید با دید وسیع تری در زمینه انتخاب بازیکن تصمیم بگیرد. افشین قطبی باید بداند که هوادارانش در ایران می خواهند او موفقیت هایش را در لیگ ایران تکرار کند، نه تجربه های تلخ و ضعف هایی که از یاد آن ها نمی رود.

لیگ ایران، مربیانش، بازیکنانش و همه جزییات آن، نسبت به سال های قبل تفاوت های زیادی داشته و افشین قطبی برای موفقیت در این لیگ تحول یافته، نه تنها باید از سهل گیری های سابقش در انتخاب بازیکن فاصله بگیرد که ضروری است چارچوب ها و معیارهای جدیدی هم برای خود تعریف کند.

500 - 11

منبع: ایران ورزشی

به "دی کارموی جدید در راه فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دی کارموی جدید در راه فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید