شروع فصل جدید تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت هزار میلیارد تومانی از صندوق های پژوهش

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از تسهیل تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان با کاهش حجم عملیات تصدی گری این صندوق و اعطای اختیارات به صندوق های پژوهش و فناوری اطلاع داد و گفت: فصل جدید همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های پژوهش و فناوری با حمایت هزار میلیارد تومانی از این صندوق ها شروع شده است.

شروع فصل جدید تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت هزار میلیارد تومانی از صندوق های پژوهش

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عینکی باهوش به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق های پژوهش و فناوری که صبح امروز در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان برگزار گردید، با اشاره به نقش این برنامه همکاری در اثرگذاری در حوزه علم و فناوری، گفت: همکاری های نزدیک صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق های پژوهش و فناوری، منجر به یاری بیشتر در حوزه علم و فناوری و اثرگذاری افزون تر شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این برنامه در تمرکززدایی از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی و حرکت به سمت استفاده از ابزارهای اقتصادی موجود گفت: با تغییر نگرش به منظور تمرکززدایی از صندوق نوآوری و شکوفایی و حرکت به سمت استفاده از ابزارهای اقتصادی موجود در کشور، کوشش شد فرآیندهای صندوق کوتاه تر گردد.

دبیر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری درباره برنامه های این همکاری نیز گفت: بسته ویژه ای برای توسعه شتاب دهنده ها و استقرار شرکت های دانش بنیان متفاوت از برنامه قبلی، تدارک دیده شده و بستر کاری سرمایه گذاری ها نیز در این برنامه همکاری جدید فراهم شده است.

وحدت با اشاره به کوشش برای کاهش حجم عملیات تصدی گری صندوق نوآوری و شکوفایی در فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: تسهیل تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و فناور، از اهداف درنظر گرفته شده این برنامه است که با کاهش حجم عملیات تصدی گری صندوق نوآوری و شکوفایی محقق خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مدل تامین اقتصادی این برنامه که شامل اعطای تسهیلات و اختصاص خط اعتباری به صندوق های است، گفت: مبلغ تسهیلات به سرمایه صندوق و عملکرد صندوق ها بستگی دارد. همچنین نرخ سود پایه درنظر گرفته شده 10 درصد است و با توجه به عملکرد و حوزه مورد نظر تا صفر درصد نیز کاهش خواهد یافت.

وحدت با بیان اینکه تامین اقتصادی صندوق های پژوهش و فناوری 9 برابر سرمایه اولیه آنها خواهد بود، گفت: روال اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری انجام خواهد شد و هم اکنون هزار میلیارد تومان سرمایه به 12 صندوق تخصیص داده شده است.

وی همچنین درباره تضمین اجرایی این برنامه و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات نیز گفت: تضمین این صندوق ها به صورت چک و بر پایه عملکرد و اعتبار اقتصادی صندوق پژوهش و فناوری است و مدت بازپرداخت تسهیلات نیز چهار ساله خواهد بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در انتها با اشاره به مزیت مهم برنامه همکاری این صندوق با صندوق های پژوهش و فناوری، گفت: نگاه ما در صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق های پژوهش و فناوری راهبردی خواهد بود و امیدواریم با ارائه این برنامه، نقش آفرینی بیشتری در زیست بوم نوآوری داشته باشیم و نیازهای شرکت های کوچک در سطح کشور مرتفع گردد. این طرح با تحت پوشش قرار دادن شرکت ها و حوزه هایی که به صورت مستقیم نمی توانند با صندوق همکاری نمایند، ظرفیتی را فراهم کرد تا شرکت های فناور و استارت آپ های خلاق بتوانند نیازهای خود را به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری رفع نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شروع فصل جدید تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت هزار میلیارد تومانی از صندوق های پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فصل جدید تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت هزار میلیارد تومانی از صندوق های پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید