ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ برای معرفی گردشگری ایران هستند

به گزارش وبلاگ عینکی باهوش، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ و تریبون برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران و جلوگیری از ایران هراسی هستند.

ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ برای معرفی گردشگری ایران هستند

میراث آریا: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهادهایی را برای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی و تجمیع توانمندی ها اعلام کرد که راه اندازی رصدخانه ایرانیان خارج از کشور در اکسپو 2020 دبی از جمله این پیشنهادها بود.

علی اکبر عبدالملکی اعلام کرد: ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ و تریبون برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران و جلوگیری از ایران هراسی هستند که باید از فرصت اکسپو برای شناسایی آن ها استفاده گردد.

وی با تاکید بر اهمیت شناسایی بازدیدکنندگان ایرانی مقیم خارج از کشور از پاویون ایران، اضافه کرد: برای شناساندن هرچه بهتر ایران هریک از این افراد به عنوان یک پایگاه اطلاعاتی محسوب می شوند، که باید اسامی تمامی آن ها فهرست و با آن ها ارتباط برقرار گردد.

عبدالملکی بعلاوه به موافقت معاون گردشگری کشور برای همکاری در اجرای این طرح اشاره نمود و گفت: برای شناسایی، بعلاوه آموزش ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان مبلغان گردشگری باید برنامه ای هدفمند تدوین و اجرایی گردد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی به مکاتبه با اتاق های بازرگانی مشترک ایران با سایر کشورها از جمله هند، چین، قطر، امارات، کویت، روسیه، آلمان، انگلیس، فرانسه، مالزی، ژاپن در راستای اجرای طرح رصدخانه ایرانیان خارج از کشور اشاره نمود.

ایجاد کارگروه ملی پیشران مالی گردشگری و صنایع دستی (استفاده از ظرفیت های اتاق بازرگانی به عنوان محور مقاومت مالی)، ایجاد کمیته های تخصصی مشترک گونه های گردشگری (مذهبی، سلامت، خوراک، خلاق، منطقه ها آزاد، کمیته راهبردی گردشگری)، ایجاد کارگروه مشترک با صدا و سیما برای ارائه طرح های خلاقانه برای معرفی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی کشور، ایجاد کارگروهی مشترک برای برطرف مسائل مدیریتی کوه دماوند، راه اندازی سوپر لیگ خوراک ایرانی به منظور ایجاد جاذبه و نشاط عمومی برای خانواده ایرانی، راه اندازی تلویزیون گردشگری ایران با همکاری اتاق بازرگانی ایران، همکاری برای راه اندازی پلتفرم فیروزه صنایع دستی برای رشد مالی در این حوزه از دیگر پیشنهادات مطرح شده در نامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی به عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: توریسم آنلاین

به "ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ برای معرفی گردشگری ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان خارج از کشور برترین مبلغ برای معرفی گردشگری ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید